CZYTAJ TEŻ: Rząd: Pięć filarów tarczy antykryzysowej
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, co mogą zawierać. Według naszych informacji wśród wielu pomniejszych znalazły się trzy generalne.
Pierwszy to ustawowe wydłużenie czasu przeznaczonego na zwrócenie klientom pieniędzy wpłaconych na wycieczki z obecnych 14 dni do sześciu miesięcy. To postulat, o który bardzo mocno zabiegała branża turystyczna. Pozwoliłby on złapać organizatorom turystyki oddech. Nie myśleć w najgorętszym czasie gaszenia pożaru, komu, ile i do kiedy trzeba zwrócić w razie niezrealizowania imprezy lub w razie nalegania klientów na taki zwrot. Firmy mogłyby przygotować się na przyszłe działania, które pozwolą im zatrzymać klientów.
Przypomnijmy, że wprowadzenie możliwości zamiany wpłaconych już sum na vouchery postulowała w piśmie do Komisji Europejskiej ECTAA.
Drugie proponowane rozwiązanie to wzmocnienie bezpieczeństwa dla klientów biur podróży w postaci Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego. Ministerstwo Rozwoju postuluje dofinansowanie TFG. Dzięki temu klienci mieliby pewność, że nawet kiedy biura podróży masowo by upadały, oni odzyskają swoje pieniądze – szybko i w całości.