Reklama

Europejska branża turystyczna: Rozdajmy klientom vouchery

Vouchery mające być potwierdzeniem zamiaru wykonania usługi chcą swoim klientom rozdawać touroperatorzy i agenci turystyczni. Liczą, że dzięki temu nie stracą klientów, a oni zgodzą się pojechać na wycieczki kiedy minie kryzys.

Publikacja: 17.03.2020 16:41

Europejska branża turystyczna: Rozdajmy klientom vouchery

Foto: Fot. Aleksander Kramarz

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej ECTAA nie ustaje w lobbowaniu na rzecz ratowania branży turystycznej w Europie w dobie kryzysu wywołanego koronawirusem i decyzjami władz o zamknięciu granic, lotnisk, portów, ograniczeniu ruchu samolotów.

Tym razem touroperatorzy i agenci turystyczni z Europy wzywają Komisję Europejską do „pragmatyzmu i do elastycznego stosowania zasad zwrotów przedpłat”.

CZYTAJ TEŻ: ECTAA zadowolona z reakcji Brukseli na kłopoty biur podróży

Jak pisze ECTAA w piśmie do Komisji Europejskiej, wirus Covid-19 spowodował zastój w branży turystycznej i zahamował podróże. Każdy dzień epidemii powoduje spowolnienie europejskiej gospodarki. Biorąc pod uwagę, że jest to kryzys o niespotykanych rozmiarach, europejscy organizatorzy turystyki i agenci turystyczni wzywają Komisję Europejską do wysyłania dalszych silnych sygnałów do branży turystycznej w Europie.

Zdaniem przedsiębiorców należy niezwłocznie opracować rozwiązanie, które zapobiegnie masowemu rezygnowaniu ludzi z podróżowania. Odwoływanie wycieczek powoduje niespotykane problemy z płynnością finansową firm, co w bardzo bliskiej przyszłości może prowadzić do niewypłacalności tysięcy organizatorów turystyki i agencji turystycznych.

Reklama
Reklama

– Rządy i branża współpracują, żeby wypracować rozwiązania korzystne zarówno dla klientów, jak i dla firm turystycznych. Może to polegać na przykład na zapewnianiu klientom, którzy chcieliby teraz wycofać pieniądze wpłacone na wycieczki, voucherów, dzięki którym mogliby oni wyjechać po zakończeniu kryzysu – wyjaśnia prezes ECTAA Paweł Niewiadomski. – Oczekujemy, że Komisja Europejska zezwoli na taką wyjątkową elastyczność stosowania Dyrektywy 2015/2302 w sprawie imprez turystycznych i powiązanych usług turystycznych. Leży to w interesie wszystkich: klientów, firm turystycznych, dostawców i rządów.

– Pamiętajmy, że jeżeli firmy turystyczne zbankrutują, co jest bardzo prawdopodobne, bo większość nie ma teraz pieniędzy, żeby zwrócić klientom (te pieniądze zatrzymały hotele i linie lotnicze), to klienci nic nie zyskają – dodaje.

ECTAA wzywa też Komisję Europejską do umożliwienia i zachęcenia państw członkowskich do pilnego zastosowania artykułu 107(3)b) TFUE (Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej) do udzielenia wsparcia finansowego organizatorom turystyki i agentom turystycznym i innym podmiotom w turystyce (transport, usługi hotelarskie i dostawcy innych, powiązanych usług).

„Tak jak w Nowej Zelandii, rządy państw europejskich powinny niezwłocznie rozważyć przeznaczenie znaczącej części PKB na wydatki zmierzające do zwalczania ekonomicznych skutków epidemii wirusa Covid-19. Konieczne jest wysłanie silnego pozytywnego sygnału, aby pomóc gospodarce przezwyciężyć trudności” – czytamy dalej w apelu.

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) zrzesza krajowe stowarzyszenia agentów turystycznych i touroperatorów z 30 krajów Europy, w tym 27 z państw członkowskich Unii Europejskiej i reprezentuje około 70 tysięcy podmiotów. ECTAA ma także czterech członków z innych kontynentów: z Izraela, Malezji, Maroka i Tunezji.

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej ECTAA nie ustaje w lobbowaniu na rzecz ratowania branży turystycznej w Europie w dobie kryzysu wywołanego koronawirusem i decyzjami władz o zamknięciu granic, lotnisk, portów, ograniczeniu ruchu samolotów.

Tym razem touroperatorzy i agenci turystyczni z Europy wzywają Komisję Europejską do „pragmatyzmu i do elastycznego stosowania zasad zwrotów przedpłat”.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Roboty budowlane, hałas, za mało jedzenia w hotelu? Turyście należy się zwrot wszystkich kosztów
Biura Podróży
Coral Travel nagrodził najlepszych sprzedawców. W tym roku osiągnie milion klientów
Biura Podróży
Enter Air będzie woził klientów ETI. „Przełamujemy monopol przewoźników egipskich”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama