Luksus znad Adriatyku szukał partnerów nad Wisłą

materiały prasowe

Chorwackie hotele luksusowe, firmy czarterujące jachty i biura podróży szukały w Polsce branżowych partnerów do współpracy. Z mizernym skutkiem

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce zorganizowało w Warszawie pierwsze specjalistyczne warsztaty B2B poświęcone turystyce luksusowej i żeglarskiej.

Na wakacje w Chorwacji, słynącej z pięknego wybrzeża, ponad tysiąca wysp, a także wyśmienitej kuchni, zdecydowało się w zeszłym roku prawie milion polskich turystów.

Czytaj: „Milion Polaków wybrało wakacje w Chorwacji”.

Urlop nad Adriatykiem można spędzić skromnie w prywatnej kwaterze czy pod namiotem na kempingu, ale można też luksusowo – na przykład w jednym z Heritage Hotels ulokowanych w obiektach zabytkowych. Nawet tak słynnych jak wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Pałac Dioklecjana w Splicie.

Z taką właśnie ofertą, na najwyższym poziomie, można się było zapoznać 14 listopada w warszawskim hotelu Polonia Palace. Do Polski przyjechało z Chorwacji dwunastu przedstawicieli 4- i 5-gwiazdkowych hoteli, hoteli butikowych, biur podróży i agencji czarterujących jachty. Prawie wszyscy ze słynnych adriatyckich kurortów: z Dubrownika, Splitu, Opatiji i Zadaru, a także z wysp takich jak Korčula czy Lošinj. Był też przedstawiciel Zagrzebia, reprezentant Valamar Riviera.


W spotkaniu w Hotelu Polonia uczestniczyła chargé d’affaires Ambasady Republiki Chorwacji w Polsce Tiha Dabac Golubić. A gośćmi specjalnymi były Wspólnota Turystyczna Dubrownika i LOT. Ten ostatni przedstawił swoją ofertę lotów do Chorwacji w sezonie zimowym.

Mimo starań Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce przedstawiciele polskiej branży nie stawili się zbyt licznie. Wśród 13 zainteresowanych luksusową ofertą Chorwacji znalazły się biura Holiday Travel, Net Holiday, Opal Travel, Noble Concierge, Raytan Tour, Gromada, Opal Travel, Sonriso i Ster.

Kolejne warsztaty planowane są w przyszłym roku, będą poświęcone branży MICE. Jak zapewnia bowiem dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz, Chorwacja jako miejsce turystyki kongresowej i wyjazdów motywacyjnych jest jeszcze słabo rozpoznana przez polskie biura podróży. Tymczasem inni już ją odkryli: swoje imprezy branżowe organizowały niedawno nad Adriatykiem m.in. takie firmy jak Mercedes, Dell czy Google.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Linie lotnicze przeciwne ubezpieczeniom od upadłości

Linie lotnicze rzadko upadają, a mechanizmy zabezpieczające pasażerów przed bankructwem już istnieją – twierdzą ...

Air Canada: U nas nie ma „pań” i „panów”

Narodowe linie lotnicze Kanady nie będą już witać „pań i panów” na pokładzie. Odnoszenie ...

Turcja ma nowy plan dla turystyki

Zgodnie z nową strategią Ministerstwa Turystyki Turcji do 2023 roku kraj ten ma odwiedzać ...

7 milionów litrów piwa, po 11,50 euro za kufel

W Monachium trwa 185 festiwal Oktoberfest, największe święto piwa na świecie. W tym roku ...

Zdrojowa największym partnerem turystycznym Chin

Zdrojowa zmienia nazwy swoich dwóch hoteli – Sand Hotel w Kołobrzegu i Cristal Resort ...

Trzy godziny na zwiedzanie Tadź Mahal

Turyści na zwiedzenie Tadź Mahal w Indiach będą mieli tylko trzy godziny. Ograniczenie będzie ...