Koniec z reklamą przez WhatsAppa

Fot. web.whatsapp.com

Popularny komunikator WhatsApp zlikwidował możliwość wysyłania informacji reklamowych. Niemiecka branża turystyczna, która chętnie z niej korzystała, znalazła inne rozwiązanie.

Komunikator WhatsApp to nie tylko narzędzie umożliwiające darmowe rozmowy i przesyłanie wiadomości, ale też kanał komunikacji marketingowej. Przynajmniej tak było do 7 grudnia. Niemieccy touroperatorzy i agenci turystyczni chętnie korzystali z tego rozwiązania. Medium było cenione przez marketerów, ponieważ odbiorcy tak otrzymane komunikaty czytali częściej niż wysyłane pocztą elektroniczną.

CZYTAJ TEŻ: Facebook wprowadza zmiany w reklamie lotów

Teraz nie mogą już z niego korzystać, bo firma zamknęła wysyłanie newsletterów. „WhatsApp jest narzędziem do rozmów prywatnych, które powstało, by umożliwić kontakt z rodziną i znajomymi” – pisze firma, której właścicielem jest Facebook. „Nasze produkty nie są przystosowane do wysyłania masowo czy automatycznie wiadomości, stosowanie obu tych form jest niezgodne z naszymi warunkami użytkowania”.

Jak podkreśla niemiecki portal branżowy Travel Talk, nie chodzi tu o funkcję rozmów w większej grupie. Ta zostanie utrzymana – jednocześnie może z niej korzystać do 256 użytkowników. Używają jej różni przedsiębiorcy, nawet wspomniany portal.

Niektóre firmy w Niemczech już zdecydowały, czym zastąpią WhatsAppa. Na przykład touroperator Schauinsland-Reisen zachęca do instalowania w telefonach aplikacji Notify lub Telegram. Ta ostatnia działa podobnie do WhatsAppa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dobry kwartał na lotniskach

Lotnicze przewozy pasażerskie w pierwszym kwartale 2017 r. wzrosły o 17 procent w porównaniu ...

„Odkryj świat na nowo” – lato 2021 z Itaką już w sprzedaży

„Zostań z nami i odkryj świat na nowo” – pod tym hasłem biuro podróży ...

Klienci nie wychodzą z biur podróży

Trwa szczyt wyjazdów wakacyjnych. Nie zawsze jednak pokrywa się on z wysoką sprzedażą. W ...

Sierpniowe noclegi mocno podrożały

O 7,56 procent była wyższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej średnia cena ...

Ryanair rozszerza siatkę połączeń na lato o trzy kierunki

Ryanair ogłosił, że w lecie przyszłego roku będzie latać z czterech polskich lotnisk do ...

Kopalnia Soli „Wieliczka” gościła ponad 1,8 miliona turystów

O 116 tysięcy, do ponad 1,8 miliona wzrosła liczba turystów, którzy w minionym roku ...