POT zorganizował konkurs na przełomie kwietnia i maja. Na filmie musiały znaleźć się hasła z hasztagami: #CzekamyNaWas, #DoZobaczeniaWkrótce, #OdpoczywajwPolsce. Do udziału zaproszono miejsca i obiekty uhonorowane Certyfikatem POT w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny lub tytułem Najlepszej Europejskiej Destynacji Turystycznej EDEN, a także laureatów projektu Polskie Marki Turystyczne i konkursu „Na wsi najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej”.

Kapituła wybrała pięć z 50 nadesłanych prac, nagradzając kreatywność twórców i aktorów filmów. Laureatami zostali: Istebna w Beskidach, gdańskie centrum naukowo-kulturalno-rozrywkowe Hevelianum, Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Muzeum Mleka w Grajewie i Muzeum Wsi Kieleckiej, Park Etnograficzny w Tokarni.

– Polska branża turystyczna powoli wraca do dawnej aktywności po przymusowej przerwie – wyjaśnia prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. – Od 4 maja mogą być otwarte hotele i obiekty noclegowe. To tylko kwestia czasu, kiedy turyści będą mogli odwiedzać wszystkie atrakcje turystyczne. Chcieliśmy przypomnieć Polakom, jak wiele ciekawych miejsc czeka na nich i już zachęcić ich do planowania przyszłych podróży.

Nagrodą w konkursie jest ufundowana przez POT kampania promocyjna wykorzystująca nagrodzone filmy, a zorganizowana w mediach społecznościowych na profilach POT (Facebook, Instagram, Linkedin i Twitter) i na stronach www.polska.travel, www.pot.gov.pl. Promocja każdego z nich potrwa 7 dni. W późniejszym etapie filmy będą również promowane na rynkach zagranicznych, na których POT prowadzi działania marketingowe.

Filmy można zobaczyć w YouTube:
Istebna – https://youtu.be/oCz07BFb_3A
Hevelianum – https://youtu.be/sfgylD_Jo3Y
Centrum Nauki Kopernik – https://youtu.be/o9_g4fsThnY
Muzeum Mleka w Grajewie – https://youtu.be/zAAZ4qk6Ir0
Muzeum Wsi Kieleckiej, Park Etnograficzny w Tokarni – https://youtu.be/3QO63m1zncY