Reklama
Rozwiń
Reklama

Touroperator odpowiada za błędy innych

Touroperator musi zwrócić koszty wyjazdu, jeśli z powodu wypadku, nawet przez niego niezawinionego, turyści nie mogą skorzystać z wykupionych świadczeń - zadecydował niemiecki sąd

Publikacja: 14.12.2016 06:39

Touroperator odpowiada za błędy innych

Foto: Pixabay

Niemiecki Trybunał Federalny przychylił się do wniosku dwóch małżeństw, które wniosły przeciwko organizatorowi wycieczki pozew o zwrot całości kosztów wyjazdu, z którego nie mogły skorzystać. Powodem był wypadek drogowy, jakiemu turyści ulegli w czasie transferu z lotniska do hotelu w grudniu 2013 roku w Turcji. W prawidłowo prowadzony autokar wjechał kierowca jadący pod prąd. Pozywający zostali poważnie ranni, troje z nich wymagało hospitalizacji, czwarta osoba, żona jednego z poszkodowanych, musiała przez cały czas pobytu opiekować się mężem przebywającym w szpitalu. W wyniku zdarzenia turyści nie mieli możliwości skorzystania z wykupionych świadczeń, do swojego touroperatora zwrócili się więc o zwrot całości poniesionych kosztów. Ponieważ ten odmówił, klienci wnieśli sprawę do sądu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama