Touroperator odpowiada za błędy innych

Touroperator musi zwrócić koszty wyjazdu, jeśli z powodu wypadku, nawet przez niego niezawinionego, turyści nie mogą skorzystać z wykupionych świadczeń - zadecydował niemiecki sąd

Publikacja: 14.12.2016 06:39

Touroperator odpowiada za błędy innych

Foto: Pixabay

Niemiecki Trybunał Federalny przychylił się do wniosku dwóch małżeństw, które wniosły przeciwko organizatorowi wycieczki pozew o zwrot całości kosztów wyjazdu, z którego nie mogły skorzystać. Powodem był wypadek drogowy, jakiemu turyści ulegli w czasie transferu z lotniska do hotelu w grudniu 2013 roku w Turcji. W prawidłowo prowadzony autokar wjechał kierowca jadący pod prąd. Pozywający zostali poważnie ranni, troje z nich wymagało hospitalizacji, czwarta osoba, żona jednego z poszkodowanych, musiała przez cały czas pobytu opiekować się mężem przebywającym w szpitalu. W wyniku zdarzenia turyści nie mieli możliwości skorzystania z wykupionych świadczeń, do swojego touroperatora zwrócili się więc o zwrot całości poniesionych kosztów. Ponieważ ten odmówił, klienci wnieśli sprawę do sądu.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek