Touroperator odpowiada za błędy innych

Touroperator musi zwrócić koszty wyjazdu, jeśli z powodu wypadku, nawet przez niego niezawinionego, turyści nie mogą skorzystać z wykupionych świadczeń - zadecydował niemiecki sąd

Publikacja: 14.12.2016 06:39

Touroperator odpowiada za błędy innych

Foto: Pixabay

Niemiecki Trybunał Federalny przychylił się do wniosku dwóch małżeństw, które wniosły przeciwko organizatorowi wycieczki pozew o zwrot całości kosztów wyjazdu, z którego nie mogły skorzystać. Powodem był wypadek drogowy, jakiemu turyści ulegli w czasie transferu z lotniska do hotelu w grudniu 2013 roku w Turcji. W prawidłowo prowadzony autokar wjechał kierowca jadący pod prąd. Pozywający zostali poważnie ranni, troje z nich wymagało hospitalizacji, czwarta osoba, żona jednego z poszkodowanych, musiała przez cały czas pobytu opiekować się mężem przebywającym w szpitalu. W wyniku zdarzenia turyści nie mieli możliwości skorzystania z wykupionych świadczeń, do swojego touroperatora zwrócili się więc o zwrot całości poniesionych kosztów. Ponieważ ten odmówił, klienci wnieśli sprawę do sądu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem