Ekomersy przyznano po raz piąty. Neckermann wygrał w kategorii „Spójność doświadczenia zakupowego w różnych kanałach sprzedaży", pokonując m.in. Itakę, Decathlon, Wittchen, eobuwie.pl, Mirat.pl, księgarnię internetową PWN i Futuremed.

Nagroda to efekt współpracy touroperatora z firmą Optimise. W ciągu pierwszej połowy tego roku biuro podróży zanotowało wzrost liczby wypełnionych formularzy rezerwacji o 521 procent, wzrost liczby kontaktów z infolinią o 198 procent i wzrost średniej wartości rezerwacji o 7 procent.

Jarosław Sokołowski, menedżer sprzedaży internetowej w Neckermann Podróże, wyjaśnia, że firma nie chce konkurować sama ze sobą w różnych kanałach komunikacyjnych i sprzedażowych.

- Kanały te w Neckermann Podróże mają wzajemnie się wspierać, asystując klientowi na każdym etapie jego procesu decyzyjnego - opisuje Sokołowski, cytowany w komunikacie prasowym. Jak wyjaśnia, część klientów zaczyna rezerwację przez formularz, a kończy na czacie. Inni decydują się na dokładnie odwrotny scenariusz - uzyskawszy pierwsze informacje na czacie, przechodzą do formularza on-line. - Nasze zadanie polega na dostosowaniu działań reklamowych do kanału, w którym klient jest w danej chwili, oraz do etapu procesu decyzyjnego turysty. Komunikujemy się z nim bez nadmiernej natarczywości, dostarczając mu takie informacje, jakie są dla niego w danym momencie odpowiednie - dodaje.

Nagrodzona kampania obejmowała dwa etapy. Pierwszy różnicował działania marketingowe Neckermanna, uzupełniając je o nowe metody dotarcia i zbudowanie spójnej komunikacji. Drugi sprawdzał skuteczności wcześniejszych działań i opracowywał narzędzia mierzenia ich wpływu na kontakty z infolinią i biurami sprzedaży.