- Dziś udowadniamy raz jeszcze, że jako grupa lotnicza jesteśmy pionierami w rozwoju i wdrażaniu innowacji technologicznych. Tylko w tym roku Grupa Lufthansy odbierze 52 nowe samoloty — podkreślił prezes Lufthansy Carsten Spohr. Przewoźnik zamówił łącznie 116 samolotów tej rodziny.

A320neo, napędzany dwoma nowatorskimi silnikami Pratta&Whitney'a (PurePower Geared Turbofan) i z zagiętymi końcami skrzydeł, zużywa o 15 procent mniej paliwa od innych samolotów, emituje też mniej spalin i decybeli. Producent silników P&W z konglomeratu United Technologies zastosował w nich system „geared turbofan" polegający na zainstalowaniu planetarnej przekładni pomiędzy wentylatorem silnika a turbiną niskiego ciśnienia, co zwiększa sprawność silnika, daje oszczędność paliwa i znacznie cichszą pracę, nawet o 20 decybeli.

Pierwszy egzemplarz A320neo miał być przekazany jeszcze przed końcem 2015 roku, ale pojawiło się opóźnienie wynikające z kłopotów z silnikami amerykańskiej produkcji i uaktualnieniem podręcznika serwisowania samolotu.

Od czasu uruchomienia programu A320neo w 2010 roku Airbus uzyskał  zamówienia od niemal 80 klientów na prawie 4,5 tysiąca samolotów tej rodziny. To niemal 60 procent potrzeb całego rynku.