Reklama
Rozwiń

Co trzeci Polak bez ochrony na wakacjach

Ponad połowa podróżujących Polaków wykupuje polisę turystyczną. Najczęściej robi to w biurze podróży. Ci którzy nie kupują ubezpieczenia, mówią, że go nie potrzebują

Publikacja: 21.05.2013 09:49

Co trzeci Polak bez ochrony na wakacjach

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Takie wyniki przynosi piąte ogólnopolskie badanie assistance przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance.

Polacy najczęściej kupują ubezpieczenie turystyczne w biurze podróży (35 proc.), u agenta ubezpieczeniowego (29 proc.) lub bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeń (28 proc.). Wbrew powszechnej opinii, to zakres świadczeń, a nie cena, w znaczącej większości (73 proc.) decyduje o wyborze ubezpieczenia podróżnego.

Nadal jednak co trzeci polski turysta nie ubezpiecza się na podróż. Polacy, którzy nie kupują ubezpieczenia podróżnego w większości uważają, że go nie potrzebują (44 proc.), a 9 proc. badanych nie decyduje się na wykupienie polisy ubezpieczeniowej ze względu na jej cenę lub brak doświadczenia w korzystaniu z tego typu świadczeń (8 proc.). Polacy mylnie też sądzą, że krótkie wyjazdy zagraniczne nie wymagają ochrony ubezpieczeniowej.

- W większości ubezpieczenie podróżne to tak naprawdę assistance podróżny, w skład którego wchodzą takie świadczenia jak organizacja i pokrycie kosztów leczenia, pomoc w razie uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia bagażu, OC podczas podróży, pomoc prawna w razie wejścia w konflikt z prawem miejscowym, a w szerszych wariantach również pomoc finansowa w razie zagubienia pieniędzy, czy pomoc w ochronie tożsamości w razie utraty dokumentów – wyjaśnia Urszula Szwarc z Europ Assistance Polska.

Podczas długiego weekendu majowego Polacy korzystali z assistance w zakresie organizowania i pokrycia kosztów leczenia (48 proc.), 14 proc. zgłaszanych spraw wymagało organizowania transportu medycznego, a 6 proc. organizowania i pokrycia kosztów leczenia stomatologicznego. Z utratą lub opóźnieniem bagażu zmagało się 12 procent podróżnych, natomiast 6 procent spraw dotyczyło pomocy w związku z opóźnieniem lub odwołaniem lotu.

Reklama
Reklama

W tym czasie prawie połowa osób korzystających z pomocy odpoczywała w kraju, 9 procent wyjechało do Niemiec, Włochy i Chorwację odwiedziło po 4 procent ubezpieczonych, a Francję, USA i Hiszpanię – po 3 procent. Klienci odwiedzili również Austrię, Egipt, Holandię i Tajlandię (po 2 proc.) oraz Wyspy Greckie i Wielką Brytanię (po 1 proc.).

Takie wyniki przynosi piąte ogólnopolskie badanie assistance przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance.

Polacy najczęściej kupują ubezpieczenie turystyczne w biurze podróży (35 proc.), u agenta ubezpieczeniowego (29 proc.) lub bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeń (28 proc.). Wbrew powszechnej opinii, to zakres świadczeń, a nie cena, w znaczącej większości (73 proc.) decyduje o wyborze ubezpieczenia podróżnego.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama