Co trzeci Polak bez ochrony na wakacjach

Ponad połowa podróżujących Polaków wykupuje polisę turystyczną. Najczęściej robi to w biurze podróży. Ci którzy nie kupują ubezpieczenia, mówią, że go nie potrzebują

Publikacja: 21.05.2013 09:49

Co trzeci Polak bez ochrony na wakacjach

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Takie wyniki przynosi piąte ogólnopolskie badanie assistance przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Europ Assistance.

Polacy najczęściej kupują ubezpieczenie turystyczne w biurze podróży (35 proc.), u agenta ubezpieczeniowego (29 proc.) lub bezpośrednio w towarzystwie ubezpieczeń (28 proc.). Wbrew powszechnej opinii, to zakres świadczeń, a nie cena, w znaczącej większości (73 proc.) decyduje o wyborze ubezpieczenia podróżnego.

Nadal jednak co trzeci polski turysta nie ubezpiecza się na podróż. Polacy, którzy nie kupują ubezpieczenia podróżnego w większości uważają, że go nie potrzebują (44 proc.), a 9 proc. badanych nie decyduje się na wykupienie polisy ubezpieczeniowej ze względu na jej cenę lub brak doświadczenia w korzystaniu z tego typu świadczeń (8 proc.). Polacy mylnie też sądzą, że krótkie wyjazdy zagraniczne nie wymagają ochrony ubezpieczeniowej.

- W większości ubezpieczenie podróżne to tak naprawdę assistance podróżny, w skład którego wchodzą takie świadczenia jak organizacja i pokrycie kosztów leczenia, pomoc w razie uszkodzenia, zagubienia lub opóźnienia bagażu, OC podczas podróży, pomoc prawna w razie wejścia w konflikt z prawem miejscowym, a w szerszych wariantach również pomoc finansowa w razie zagubienia pieniędzy, czy pomoc w ochronie tożsamości w razie utraty dokumentów – wyjaśnia Urszula Szwarc z Europ Assistance Polska.

Podczas długiego weekendu majowego Polacy korzystali z assistance w zakresie organizowania i pokrycia kosztów leczenia (48 proc.), 14 proc. zgłaszanych spraw wymagało organizowania transportu medycznego, a 6 proc. organizowania i pokrycia kosztów leczenia stomatologicznego. Z utratą lub opóźnieniem bagażu zmagało się 12 procent podróżnych, natomiast 6 procent spraw dotyczyło pomocy w związku z opóźnieniem lub odwołaniem lotu.

W tym czasie prawie połowa osób korzystających z pomocy odpoczywała w kraju, 9 procent wyjechało do Niemiec, Włochy i Chorwację odwiedziło po 4 procent ubezpieczonych, a Francję, USA i Hiszpanię – po 3 procent. Klienci odwiedzili również Austrię, Egipt, Holandię i Tajlandię (po 2 proc.) oraz Wyspy Greckie i Wielką Brytanię (po 1 proc.).

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek