Aplikacja do zwiedzania Tatr drugi raz nagrodzona

„Kasprowy Wierch - PKL" - aplikacja Polskich Kolei Linowych zdobyła nagrodę jako najbardziej atrakcyjna w dziedzinie turystyki. Jej zalety docenili specjaliści konkursu Tourism Trends Awards 2019

Publikacja: 04.04.2019 08:57

Aplikacja do zwiedzania Tatr drugi raz nagrodzona

Foto: Materiały promocyjne

Jury Tourism Trends Awards przyznało główną nagrodę wirtualnej mapie Kasprowego Wierchu stworzonej przez Polskie Koleje Linowe i firmę Amistad. Specjaliści uznali, że aplikacja przerosła konkurentów funkcjonalnością i wykorzystaniem nowych technologii - czytamy w komunikacie PKL.

- Mobilny przewodnik PKL-u jest kompleksową i nowoczesną odpowiedzią na potrzeby turystów. Uznaliśmy, że aplikacja wyróżnia się wszechstronnością i nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają urozmaicić wycieczki i dobrze poznać okolice Kasprowego Wierchu – tłumaczy cytowany w komunikacie Łukasz Wysocki, członek jury, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

- Aplikacji Kasprowy Wierch poświęciliśmy dużo uwagi i włożyliśmy sporo pracy – wyjaśnia  Patryk Białokozowicz z zarządu PKL. - Mamy nadzieję, że będzie długo służyć wszystkim turystom pojawiającym się w Tatrach. Już myślimy, co jeszcze możemy udoskonalić, żeby była coraz bardziej praktyczna i ułatwiała poruszanie się po górach

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce co roku przyciąga do Gdańska przedstawicieli branży turystycznej w Polsce. W skład jury konkursu o Tourism Trends Awards wchodzą eksperci z dziedziny biznesu, którzy oceniają firmy wprowadzające na rynek nowe trendy i technologiczne  rozwiązania. W tym roku nagrody przyznawane były z zakresu marketingu, zarządzania i nowych technologii.

Jak wyjaśnia PKL, aplikacja Kasprowy Wierch została zaprojektowana tak, by spełniać potrzeby zarówno amatorów górskich wycieczek, jak i bardziej zaawansowanych pasjonatów tatrzańskiej wspinaczki. Jest przydatna w planowaniu wędrówek w Tatry. Aplikacja działa także w trybie offline, dlatego dzięki niej przy pomocy GPS można sprawdzić swoje  położenie nawet, gdy straci się zasięg. Do dyspozycji użytkowników są również informacje o stanie pogody, o poziomie trudności szlaków i czasie potrzebnym na ich przebycie oraz godziny otwarcia kolei linowej PKL Kasprowy Wierch. Dzięki funkcji AR (augmented reality - rozszerzona rzeczywistość) turyści mogą sprawdzić jak mijane przez nich miejsca i obiekty wyglądały osiemdziesiąt lat temu, kiedy turystyka w Tatrach dopiero zaczynała się rozwijać.

Mapa ma wersję letnią i zimową, które można swobodnie przełączać. Aplikacja daje też możliwość zmiany pory dnia, dzięki czemu można oglądać fragment Tatr za dnia, w nocy i o zmierzchu. Użytkownicy aplikacji mogą liczyć również na porady dotyczące przygotowania wycieczki i bezpiecznego zachowania się w Tatrach.

To już druga nagroda dla aplikacji „Kasprowy Wierch – PKL". Pierwszą otrzymała w konkursie Mobile Trends Awards w 2016 roku w kategorii „Podróże i turystyka". Mapę można znaleźć na stronie internetowej: http://mapakasprowy.pkl.pl/ i w aplikacji mobilnej Kasprowy Wierch – PKL, działającej na systemach Android i iOS. A aplikację pobrać w sklepach internetowych.

Jury Tourism Trends Awards przyznało główną nagrodę wirtualnej mapie Kasprowego Wierchu stworzonej przez Polskie Koleje Linowe i firmę Amistad. Specjaliści uznali, że aplikacja przerosła konkurentów funkcjonalnością i wykorzystaniem nowych technologii - czytamy w komunikacie PKL.

- Mobilny przewodnik PKL-u jest kompleksową i nowoczesną odpowiedzią na potrzeby turystów. Uznaliśmy, że aplikacja wyróżnia się wszechstronnością i nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają urozmaicić wycieczki i dobrze poznać okolice Kasprowego Wierchu – tłumaczy cytowany w komunikacie Łukasz Wysocki, członek jury, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek