Aplikacja do zwiedzania Tatr drugi raz nagrodzona

„Kasprowy Wierch - PKL" - aplikacja Polskich Kolei Linowych zdobyła nagrodę jako najbardziej atrakcyjna w dziedzinie turystyki. Jej zalety docenili specjaliści konkursu Tourism Trends Awards 2019

Publikacja: 04.04.2019 08:57

Aplikacja do zwiedzania Tatr drugi raz nagrodzona

Foto: Materiały promocyjne

Jury Tourism Trends Awards przyznało główną nagrodę wirtualnej mapie Kasprowego Wierchu stworzonej przez Polskie Koleje Linowe i firmę Amistad. Specjaliści uznali, że aplikacja przerosła konkurentów funkcjonalnością i wykorzystaniem nowych technologii - czytamy w komunikacie PKL.

- Mobilny przewodnik PKL-u jest kompleksową i nowoczesną odpowiedzią na potrzeby turystów. Uznaliśmy, że aplikacja wyróżnia się wszechstronnością i nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają urozmaicić wycieczki i dobrze poznać okolice Kasprowego Wierchu – tłumaczy cytowany w komunikacie Łukasz Wysocki, członek jury, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

- Aplikacji Kasprowy Wierch poświęciliśmy dużo uwagi i włożyliśmy sporo pracy – wyjaśnia  Patryk Białokozowicz z zarządu PKL. - Mamy nadzieję, że będzie długo służyć wszystkim turystom pojawiającym się w Tatrach. Już myślimy, co jeszcze możemy udoskonalić, żeby była coraz bardziej praktyczna i ułatwiała poruszanie się po górach

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce co roku przyciąga do Gdańska przedstawicieli branży turystycznej w Polsce. W skład jury konkursu o Tourism Trends Awards wchodzą eksperci z dziedziny biznesu, którzy oceniają firmy wprowadzające na rynek nowe trendy i technologiczne  rozwiązania. W tym roku nagrody przyznawane były z zakresu marketingu, zarządzania i nowych technologii.

Jak wyjaśnia PKL, aplikacja Kasprowy Wierch została zaprojektowana tak, by spełniać potrzeby zarówno amatorów górskich wycieczek, jak i bardziej zaawansowanych pasjonatów tatrzańskiej wspinaczki. Jest przydatna w planowaniu wędrówek w Tatry. Aplikacja działa także w trybie offline, dlatego dzięki niej przy pomocy GPS można sprawdzić swoje  położenie nawet, gdy straci się zasięg. Do dyspozycji użytkowników są również informacje o stanie pogody, o poziomie trudności szlaków i czasie potrzebnym na ich przebycie oraz godziny otwarcia kolei linowej PKL Kasprowy Wierch. Dzięki funkcji AR (augmented reality - rozszerzona rzeczywistość) turyści mogą sprawdzić jak mijane przez nich miejsca i obiekty wyglądały osiemdziesiąt lat temu, kiedy turystyka w Tatrach dopiero zaczynała się rozwijać.

Mapa ma wersję letnią i zimową, które można swobodnie przełączać. Aplikacja daje też możliwość zmiany pory dnia, dzięki czemu można oglądać fragment Tatr za dnia, w nocy i o zmierzchu. Użytkownicy aplikacji mogą liczyć również na porady dotyczące przygotowania wycieczki i bezpiecznego zachowania się w Tatrach.

To już druga nagroda dla aplikacji „Kasprowy Wierch – PKL". Pierwszą otrzymała w konkursie Mobile Trends Awards w 2016 roku w kategorii „Podróże i turystyka". Mapę można znaleźć na stronie internetowej: http://mapakasprowy.pkl.pl/ i w aplikacji mobilnej Kasprowy Wierch – PKL, działającej na systemach Android i iOS. A aplikację pobrać w sklepach internetowych.

Jury Tourism Trends Awards przyznało główną nagrodę wirtualnej mapie Kasprowego Wierchu stworzonej przez Polskie Koleje Linowe i firmę Amistad. Specjaliści uznali, że aplikacja przerosła konkurentów funkcjonalnością i wykorzystaniem nowych technologii - czytamy w komunikacie PKL.

- Mobilny przewodnik PKL-u jest kompleksową i nowoczesną odpowiedzią na potrzeby turystów. Uznaliśmy, że aplikacja wyróżnia się wszechstronnością i nowatorskimi rozwiązaniami, które pozwalają urozmaicić wycieczki i dobrze poznać okolice Kasprowego Wierchu – tłumaczy cytowany w komunikacie Łukasz Wysocki, członek jury, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży