Betlej: Niemcy też mają kłopot ze sprzedażą wycieczek

Bardziej opłacalna sprzedaż internetowa to jedna z przyczyn rosnącej przewagi zdigitalizowanych gigantów, jak TUI Group, nad mniejszymi organizatorami sprzedającymi w dużym stopniu przez agentów – pisze ekspert

Publikacja: 04.03.2019 00:50

Betlej: Niemcy też mają kłopot ze sprzedażą wycieczek

Foto: AFP

ff

Po bardzo słabej sprzedaży w styczniu i niewiele lepszej w lutym skumulowana we wcześniejszych miesiącach nadwyżka sprzedaży w biurach podróży nad rokiem poprzednim spadła o przeszło połowę. Choć dochody Polaków dynamicznie rosną, nie przekłada się to na ich zakupy w biurach podróży – od tego stwierdzenia zaczyna cotygodniową analizę rynku turystyki wyjazdowej prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata Andrzej Betlej.

Jak jest tego przyczyna? Duży spadek nastrojów konsumenckich i pamięć konsumentów o nienaturalnie niskich cenach wycieczek w przededniu i podczas letnich wakacji zeszłego roku, które „zanegowały w umysłach wielu klientów implementowane z mozołem przez ostatnich kilka lat przekonanie o wyższości rezerwowania w okresie first minute nad rezerwacjami w terminach późniejszych".

Pozostało 94% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"