W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

W styczniu Turcja była jedynym kierunkiem, który w Niemczech sprzedawał się lepiej niż rok wcześniej. Obroty ze sprzedaży pozostałych popularnych krajów i regionów zmalały

Publikacja: 26.02.2019 05:44

W Niemczech dobrze sprzedaje się tylko Turcja

Foto: Nelly Kamińska

Jak wynika z danych systemu rezerwacyjnego Amadeus Leisure IT (wcześniej Traveltainment), w styczniu, który w Niemczech jest jednym z najlepszych pod względem sprzedaży miesięcy, jedynie turecka Antalya zdołała przyciągnąć więcej klientów niż przed rokiem, konkretnie o 6 procent. W grudniu 2018 roku obroty dla tego kierunku wzrosły o 48 procent w porównaniu z grudniem 2017 roku.

Pozostałe popularne cele podróży odnotowały spadki. I tak na drugim miejscu w zestawieniu pod względem popularności znalazła się Majorka (minus 13 procent wobec stycznia 2018 roku), na trzecim Hurghada (spadek o 24 procent), na czwartym Heraklion (minus 18 procent), a na piątym Fuerteventura (minus 13 procent). Dalsze miejsca zajęły Gran Canaria (minus 9 procent), Teneryfa (minus 12 procent), Rodos (minus 8 procent), Kos (minus 3 procent) i Lanzarote (bez zmian).

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"