Jak podaje portal Greek Travel Pages, region Grecji Zachodniej będzie reklamował się przez najbliższe trzy lata dzięki pieniądzom pochodzącym z funduszy europejskich. Od 2019 do 2021 roku na działania marketingowe lokalne władze wydadzą milion euro.
Gubernator Apostolos Katsifaras poinformował, że region zostanie włączony do programu funduszy operacyjnych na lata 2014-2020, ale plan promocji ma być wdrażany od tego roku do 2021 roku. Jego celem jest stworzenie unikatowych marek turystycznych dla okręgów Etolia i Akarnania, Achaja oraz Elida. Program obejmuje też udział w międzynarodowych targach, warsztaty dla branży organizowane za granicą i kampanię reklamową, a także produkcję materiałów, zarówno tradycyjnych, papierowych, jak i elektronicznych. Dzięki tym pieniądzom będzie można również stworzyć spoty i zainwestować w techniczne możliwości strony internetowej www.western-greece.com. Władze mają ogłosić przetarg dla firm zainteresowanych współpracą przy realizacji tych przedsięwzięć.
W pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku turyści wykupili w regionie Grecji Zachodniej 2,74 miliona noclegów, o 25,7 procent więcej niż rok wcześniej. Przychody związane z ich pobytem wyniosły 39,9 miliona euro.