Kampania ma pokazać agentom, że dzięki sprzedaży usług dodatkowych, mogą zwiększyć przychody. Powodem, dla którego firmy świadczące podobne usługi turystyczne połączyły siły, są obawy biur agencyjnych o ich sytuację finansową w związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy o usługach płatniczych (Payment Services Directive 2 – PSD2) – pisze portal branżowy TTG Media. Jej wdrożenie oznacza, że agenci nie będą mogli obciążać klientów opłatami bankowymi z tytułu korzystania z kart kredytowych i debetowych, co może mieć wpływ na spadek zarobków.
Organizacja Midcounties Co-operative Travel podjęła pod hasłem „Razem silniejsi" współpracę z Holiday Extras (rezerwacja hoteli przy lotniskach, parkingów, poczekalni lotniskowych, ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery itp), Flexible Autos (wynajem samochodów) i Attraction World (sprzedaż biletów do parków rozrywki i innych atrakcji). – Dzięki tej współpracy agenci poznają nowe produkty i dowiedzą się, jak zmniejszyć wpływ dyrektywy. To też szansa na poszerzenie zakresu usług i zaoferowanie klientom czegoś więcej – mówi dyrektor operacyjny w Midcounties Rad Sofronijevic.
W ramach przedsięwzięcia każda z firm w nim uczestniczących stworzyła videobloga, w którym podpowiada, jak sprzedawać usługi dodatkowe. Informacje są publikowane w mediach społecznościowych i w formie internetowych szkoleń. Oferta skierowana jest do agentów zrzeszonych w Midcounties.
Od 7 stycznia twórcy programu będą też odwiedzać biura osobiście, przygotują również dodatkowe zachęty do rezerwowania ich usług. – Wielu dostawców walczy o swoje miejsce na rynku, ale to bardzo ważne, by branża szukała obszarów, w których może współpracować, by zwiększyć wysokość marży i wzajemnie się wspierać – dodaje Sofronijevic.