Reklama
Rozwiń

Agenci turystyczni muszą zacząć ważyć słowa

Niemiecka prawniczka zaleca, by po wejściu w życie nowej dyrektywy turystycznej agenci zapomnieli o sformułowaniach typu „pełna oferta”, „all inclusive” czy „impreza łączona”

Aktualizacja: 28.09.2017 08:52 Publikacja: 28.09.2017 08:28

Agenci turystyczni muszą zacząć ważyć słowa

Foto: AFP

Przepisy wynikające z dyrektywy unijnej, które wejdą w życie 1 lipca 2018 roku, przysporzą agentom turystycznym sporo dodatkowej pracy - mówiła Julia Thöle, prawniczka z niemieckiej kancelarii Beiten Burkhardt w czasie kongresu zorganizowanego przez branżowy magazyn "FVW".

Jak relacjonuje portal Travel Talk, agenci będą musieli nie tylko uporać się z dodatkowymi obowiązkami w zakresie przekazywania klientom informacji związanych z ich wyjazdem, lecz także zmierzyć się z nowym ryzykiem biznesowym - przyjęciem odpowiedzialności touroperatorskiej. Za każdym razem, kiedy nie zostanie postawiona widoczna granica między pojedynczymi, powiązanymi usługami turystycznymi i imprezami zorganizowanymi, biura agencyjne będą odpowiadać przed klientem tak jak touroperator. To z kolei nakłada na nie obowiązek posiadania odpowiednich zabezpieczeń finansowych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń