Szkolenia dla branży turystycznej zostały przygotowane we współpracy z Narodowym Biurem ds. Zapobiegania Terroryzmowi - informuje brytyjski portal TTG Media. Wykłady będą darmowe i mają odbywać się przy okazji wiosennych spotkań organizowanych przez stowarzyszenie dla członków i partnerów stowarzyszenia. W programie są m.in. sposoby przygotowywania planów działania dla pracowników w Wielkiej Brytanii i poza jej granicami, które określą procedury postępowania na wypadek ataku terrorystycznego.

– Wierzymy, że branża turystyczna ma wielką rolę do odegrania w procesie uświadamiania pracowników i klientów, jak mogą wykrywać zagrożenia terrorystyczne i na nie reagować. Współpracujemy z Narodowym Biurem do spraw Zapobiegania Terroryzmowi, by wspomóc naszych członków szkoleniami i wesprzeć ich w działaniach zwalczających terroryzm zarówno w kraju jak i za granicą – komentuje projekt Nikki White, dyrektor do spraw kierunków i zrównoważonego rozwoju w ABTA.

Szkolenia ABTA realizowane są  w ramach kampanii „Spraw, by nic się nie stało" (Make Nothing Happen), prowadzonej przez brytyjski rząd. Jej celem jest zachęcenie obywateli do zgłaszania policji podejrzanych sytuacji. ABTA namawia członków, by zamieszczali w mediach społecznościowych hasło #ActionCountersTerrorism popularyzujące cele kampanii.