Enter Air zamawia nowe boeingi

Polska linia czarterowa Enter Air podpisała z Boeingiem umowę na dostawę kolejnych czterech samolotów 737-8 MAX

Publikacja: 18.11.2016 07:41

Enter Air zamawia nowe boeingi

Foto: materiały prasowe

Dwa samoloty będą dostarczone zamiast zamówionych już boeingów 737-800, a dwa w ramach wcześniejszych ustaleń. Łącznie przewoźnik ma zamówienie na sześć boeingów 737-8 MAX.

- Zamawiamy kolejne cztery maszyny typu 737-8 MAX. Samoloty tego typu mają większy zasięg i lepsze osiągi operacyjne, są tańsze w eksploatacji niż maszyny wykorzystywane przez nas obecnie. Co bardzo istotne, producent prognozuje, iż będą nawet o 40 procent cichsze od samolotów poprzedniej generacji. Wszystko to sprawia, że dzięki wprowadzeniu do floty nowego modelu, spodziewamy się wymiernych oszczędności i zwiększenia możliwości przewozowych Enter Aira – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny i członek zarządu Enter Aira, cytowany w komunikacie prasowym.

Podaje, że zmiana zamówienia nie wiąże się z dodatkowymi obciążeniami dla spółki. Dotychczasowe przedpłaty na boeingi 737-800 zostaną zaliczone jako przedpłaty na boeingi 737-8 MAX. Harmonogram kolejnych płatności zostanie dopasowany do nowego harmonogramu dostaw samolotów.

– Pierwsze dwie maszyny zasilą flotę pod koniec 2018 roku. Nie zdecydowaliśmy się na zakup samolotów z 2017 roku, czyli pierwszego roku produkcji, ponieważ ich użytkowanie może być bardzo nieekonomiczne ze względu na początkowy brak zaplecza technicznego do ich obsługi w Europie. Oznacza to ryzyko braku części zamiennych, narzędzi oraz certyfikowanego personelu do obsługi silników takich samolotów. Rozsądniej jest poczekać przynajmniej jeden rok z dostawą nowego typu samolotu – mówi Polaniecki.

Zdaniem producentów, boeing 737-8 Max wykorzystuje wszystkie zalety modelu 737-800, a dodatkowo ma poprawioną aerodynamikę, nowe silniki, lżejsze i trwalsze komponenty, wyższą niezawodność i niższe koszty obsługi technicznej - co obniża koszty eksploatacji. Dla samolotów tych został przygotowany też nowy wzór malowania.

- Nie wykluczamy zamówienia kolejnych boeingów 737-8 MAX, ale rozważamy także wykorzystanie innych wariantów 737 MAX, jeśli warunki dostaw nadal będą bardzo atrakcyjne, a rynek będzie się rozwijał – mówi Polaniecki.

Pierwotna umowa z Boeingiem obejmowała dostawę dwóch B737-800, dwóch B737-8 MAX i możliwość zamówienia kolejnych dwóch B737-8 MAX. Przedpłaty na nowe samoloty są finansowane m.in. ze środków pozyskanych z oferty publicznej Enter Air z końca 2015 roku.

Dwa samoloty będą dostarczone zamiast zamówionych już boeingów 737-800, a dwa w ramach wcześniejszych ustaleń. Łącznie przewoźnik ma zamówienie na sześć boeingów 737-8 MAX.

- Zamawiamy kolejne cztery maszyny typu 737-8 MAX. Samoloty tego typu mają większy zasięg i lepsze osiągi operacyjne, są tańsze w eksploatacji niż maszyny wykorzystywane przez nas obecnie. Co bardzo istotne, producent prognozuje, iż będą nawet o 40 procent cichsze od samolotów poprzedniej generacji. Wszystko to sprawia, że dzięki wprowadzeniu do floty nowego modelu, spodziewamy się wymiernych oszczędności i zwiększenia możliwości przewozowych Enter Aira – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny i członek zarządu Enter Aira, cytowany w komunikacie prasowym.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek