Rainbow sprzedał 12 procent więcej wyjazdów

O 4,7 procent wzrosły w ciągu trzech kwartałów tego roku przychody Grupy Kapitałowej Rainbow Tours. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 29,8 miliona złotych

Publikacja: 16.11.2016 12:27

Rainbow sprzedał 12 procent więcej wyjazdów

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Rainbow Tours S.A. w ciągu dziewięciu miesięcy 2016 roku wyniosły miliard złotych i były większe od wyniku odnotowanego w tym samym okresie w 2015 roku o 44,7 mln złotych, co oznacza wzrost o 4,7 procent.

Jak pisze zarząd spółki w komunikacie, motorem Grupy jest jej spółka dominująca, czyli biuro podróży Rainbow. Mimo że przychody ze sprzedaży całej grupy wykazują przyrost jednocyfrowy, to biznes podstawowy, czyli sprzedaż imprez turystycznych była dużo wyższa, bo wyniosła 12,2 procent w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Z czego władze firmy są bardzo zadowolone, bo jak zauważają "sezon Lato 2016 określany jest przez branżę turystyczną ogółem jako gorszy w porównaniu z latami ubiegłymi". A "wpływ na koniunkturę miało dość sceptyczne nastawienie Polaków do wyjazdów zagranicznych, związane między innymi z zamachami terrorystycznymi i nierozwiązanym problem uchodźców. W wyniku między innymi tych czynników wielu rodaków wybierało wakacje w Polsce".

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"