Rainbow sprzedał 12 procent więcej wyjazdów

O 4,7 procent wzrosły w ciągu trzech kwartałów tego roku przychody Grupy Kapitałowej Rainbow Tours. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 29,8 miliona złotych

Publikacja: 16.11.2016 12:27

Rainbow sprzedał 12 procent więcej wyjazdów

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Rainbow Tours S.A. w ciągu dziewięciu miesięcy 2016 roku wyniosły miliard złotych i były większe od wyniku odnotowanego w tym samym okresie w 2015 roku o 44,7 mln złotych, co oznacza wzrost o 4,7 procent.

Jak pisze zarząd spółki w komunikacie, motorem Grupy jest jej spółka dominująca, czyli biuro podróży Rainbow. Mimo że przychody ze sprzedaży całej grupy wykazują przyrost jednocyfrowy, to biznes podstawowy, czyli sprzedaż imprez turystycznych była dużo wyższa, bo wyniosła 12,2 procent w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Z czego władze firmy są bardzo zadowolone, bo jak zauważają "sezon Lato 2016 określany jest przez branżę turystyczną ogółem jako gorszy w porównaniu z latami ubiegłymi". A "wpływ na koniunkturę miało dość sceptyczne nastawienie Polaków do wyjazdów zagranicznych, związane między innymi z zamachami terrorystycznymi i nierozwiązanym problem uchodźców. W wyniku między innymi tych czynników wielu rodaków wybierało wakacje w Polsce".

Rainbow "przygotował szerszą ofertę produktową w bezpiecznych krajach europejskich, szczególnie w Grecji, Bułgarii, Hiszpanii i Czarnogórze, redukując jednocześnie liczbę oferowanych miejsc w krajach arabskich, a szczególnie w Turcji". Ta polityka przyniosła efekty - do września 2016 roku z oferty biura skorzystało 291 tys. klientów, co w porównaniu do tego samego okresu stanowi wzrost o prawie 10 procent.

Najwięcej klientów Rainbow wyjechało w lecie do Grecji, Hiszpanii, Chorwacji i Włoch, ale najwyższą dynamiką przyrostu turystów charakteryzowała się Portugalia z 67 procentami. Inne kierunki też mocno rosły: Hiszpania – 33 procent, Bułgaria -27 procent, Włochy - 22 procent, Chorwacja- 22 procent a Grecja – 19 procent.

Spadło zainteresowanie wyjazdami do Francji, Turcji i Egiptu.

Spółka informuje, że również oferta Zima 2016/17 sprzedaje się bardzo. Do 15 października odnotowano prawie 32 tys. rezerwacji, co stanowiło wzrost o 9,3 procent rok do roku.

Z raportu wynika też, że również działalność hotelarska Grupy Kapitałowej (spółki Rainbow Hotels A.E i White Olive A.E) przyniosła pozytywne wyniki finansowe. Przychody wyniosły 2,9 mln złotych, a zysk netto 300 tysięcy złotych. W badanym okresie z usług hotelu Grupy skorzystało około 4 tysięcy klientów.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Rainbow Tours S.A. w ciągu dziewięciu miesięcy 2016 roku wyniosły miliard złotych i były większe od wyniku odnotowanego w tym samym okresie w 2015 roku o 44,7 mln złotych, co oznacza wzrost o 4,7 procent.

Jak pisze zarząd spółki w komunikacie, motorem Grupy jest jej spółka dominująca, czyli biuro podróży Rainbow. Mimo że przychody ze sprzedaży całej grupy wykazują przyrost jednocyfrowy, to biznes podstawowy, czyli sprzedaż imprez turystycznych była dużo wyższa, bo wyniosła 12,2 procent w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Z czego władze firmy są bardzo zadowolone, bo jak zauważają "sezon Lato 2016 określany jest przez branżę turystyczną ogółem jako gorszy w porównaniu z latami ubiegłymi". A "wpływ na koniunkturę miało dość sceptyczne nastawienie Polaków do wyjazdów zagranicznych, związane między innymi z zamachami terrorystycznymi i nierozwiązanym problem uchodźców. W wyniku między innymi tych czynników wielu rodaków wybierało wakacje w Polsce".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina