Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Rainbow Tours S.A. w ciągu dziewięciu miesięcy 2016 roku wyniosły miliard złotych i były większe od wyniku odnotowanego w tym samym okresie w 2015 roku o 44,7 mln złotych, co oznacza wzrost o 4,7 procent.
Jak pisze zarząd spółki w komunikacie, motorem Grupy jest jej spółka dominująca, czyli biuro podróży Rainbow. Mimo że przychody ze sprzedaży całej grupy wykazują przyrost jednocyfrowy, to biznes podstawowy, czyli sprzedaż imprez turystycznych była dużo wyższa, bo wyniosła 12,2 procent w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. Z czego władze firmy są bardzo zadowolone, bo jak zauważają "sezon Lato 2016 określany jest przez branżę turystyczną ogółem jako gorszy w porównaniu z latami ubiegłymi". A "wpływ na koniunkturę miało dość sceptyczne nastawienie Polaków do wyjazdów zagranicznych, związane między innymi z zamachami terrorystycznymi i nierozwiązanym problem uchodźców. W wyniku między innymi tych czynników wielu rodaków wybierało wakacje w Polsce".
Rainbow "przygotował szerszą ofertę produktową w bezpiecznych krajach europejskich, szczególnie w Grecji, Bułgarii, Hiszpanii i Czarnogórze, redukując jednocześnie liczbę oferowanych miejsc w krajach arabskich, a szczególnie w Turcji". Ta polityka przyniosła efekty - do września 2016 roku z oferty biura skorzystało 291 tys. klientów, co w porównaniu do tego samego okresu stanowi wzrost o prawie 10 procent.
Najwięcej klientów Rainbow wyjechało w lecie do Grecji, Hiszpanii, Chorwacji i Włoch, ale najwyższą dynamiką przyrostu turystów charakteryzowała się Portugalia z 67 procentami. Inne kierunki też mocno rosły: Hiszpania – 33 procent, Bułgaria -27 procent, Włochy - 22 procent, Chorwacja- 22 procent a Grecja – 19 procent.
Spadło zainteresowanie wyjazdami do Francji, Turcji i Egiptu.