W wyniku wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, sprawę decyzji środowiskowej dla inwestycji przedłużającej linię kolejową ma ponownie zbadać Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.
Bezpośrednie kursy pociągów pod terminal Modlin ma zapewnić budowa odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do mającej powstać stacji Modlin Lotnisko. Województwo mazowieckie, które chciało zrealizować inwestycję w trakcie przygotowań do Euro 2012, nie zmieściło się jednak w specustawie i napotkało sprzeciw ekologów.
Towarzystwo Ochrony Przyrody i Fundacja Greenmind zaskarżyły do sądu decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia.
– Hałas spowodowany przez pociągi jadące przez strefę ograniczonego oddziaływania lotniska nałoży się na hałas spowodowany przez samoloty – mówi Wiesław Nowicki z Towarzystwa Ochrony Przyrody. – Inwestycja może oddziaływać na kolonię nietoperzy w Fortach Modlińskich. Tymczasem dowolnie przyjęto, że linia kolejowa nie wpłynie negatywnie na obszar Natura 2000 – wskazuje.
Zdaniem ekologów, są inne, alternatywne warianty przebiegu bocznicy. Wojewódzki Sąd Administracyjny uznał jednak, że nie trzeba przeprowadzać ponownej oceny oddziaływania na środowisko. Zgodził się z generalnym dyrektorem ochrony środowiska, że nie zachodzi negatywne oddziaływanie inwestycji na obszar Natura 2000, i oddalił skargę.