Ryanair wprowadza ułatwienia dla pasażerów

Irlandzka niskokosztowa linia Ryanair od grudnia pozwoli pasażerom wnieść na pokład samolotu drugą mniejszą torbę, w której może się zmieścić np. butelka wina. Linia zapowiada też obniżenie dodatkowych opłat

Publikacja: 25.10.2013 17:49

Ryanair wprowadza ułatwienia dla pasażerów

Foto: Bloomberg

Zmiany, które nastąpią do końca marca 2014 roku mają przełożyć się na wzrost ruchu pasażerskiego.

Linia zamierza od 1 listopada usunąć ze strony internetowej tzw. kod bezpieczeństwa, który należy wpisywać podczas rezerwacji biletu. Także od 1 listopada pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety bezpośrednio na stronie przewoźnika będą mieli 24 godzinny okres ochronny. Oznacza to, że będą mogli skorygować ewentualne błędy (np. w pisowni nazwiska), jakie popełnili podczas rezerwacji.

Od 1 grudnia, Ryanair pozwoli pasażerom wnieść na pokład samolotu drugą mniejszą torbę - torebkę damską lub torebę z zakupami z lotniska - nie większą niż 35 x 20 x 20 cm (np. z butelką wina).

Również od tego dnia opłata za ponowne wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku - dla pasażerów, którzy dokonali odprawy online - spadnie do 71 zł. Pasażerowie, którzy nie odprawili się online będą usieli dalej uiścić 332,50 zł.

Od 5 stycznia, opłaty za bagaż na lotnisku zostaną obniżone z 285 zł do 142,50 zł. A opłaty za bagaż podręczny spadną z 285 zł do 237,50 zł.

"Mamy nadzieję, że nasi pasażerowie będą zadowoleni z nowej ulepszonej obsługi"- powiedział, cytowany w komunikacie, Michael O'Leary, szef linii.

Ryanair lata na 1,6 tys. międzynarodowych tras w 28 krajach. Flota przewoźnika to 303 samoloty typu Boeing 737-800. Ryanair zatrudnia ponad 9 tys. pracowników. W tym roku linia planuje przewieźć ponad 81 mln pasażerów.

W Polsce Ryanair wykonuje rejsy m.in. do Warszawy, Łodzi, Krakowa, Katowic, Rzeszowa. Oferuje połączenia m.in. do Anglii, Francji, Irlandii, Szwecji, Norwegii, Niemiec, Hiszpanii.

Zmiany, które nastąpią do końca marca 2014 roku mają przełożyć się na wzrost ruchu pasażerskiego.

Linia zamierza od 1 listopada usunąć ze strony internetowej tzw. kod bezpieczeństwa, który należy wpisywać podczas rezerwacji biletu. Także od 1 listopada pasażerowie, którzy zarezerwowali bilety bezpośrednio na stronie przewoźnika będą mieli 24 godzinny okres ochronny. Oznacza to, że będą mogli skorygować ewentualne błędy (np. w pisowni nazwiska), jakie popełnili podczas rezerwacji.

Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Turystyka
Prezes Portów Lotniczych: Biura podróży muszą się wynieść z Lotniska Chopina