Urząd starannie zbadał zaproponowane przez Boeinga zmiany i plan wykazujący, że nowy system spełnia wymogi FAA. Plan certyfikacji jest pierwszym krokiem w procedurze oceny powrotu samolotów B787 do eksploatacji i wymaga od koncernu przeprowadzenia najróżniejszych testów i analiz dla wykazania, że nowe rozwiązania są zgodne z przepisami bezpieczeństwa i specjalnymi warunkami.
- Kompleksowe serie testów wykażą, czy proponowane ulepszenia w bateriach funkcjonują jak zaplanowano — stwierdził minister transportu USA, Ray LaHood. — Nie pozwolimy na powrót samolotów do eksploatacji, jeśli nie będziemy zadowoleni z nowego systemu, że zapewnia bezpieczeństwo samolotu i jego pasażerów.
Ulepszenia systemu baterii polegają na przeprojektowaniu wewnętrznych składników baterii, aby zminimalizować możliwość powstania zwarcia w niej, na wprowadzeniu lepszej izolacji ogniw oraz na dodaniu nowego systemu opanowywania ognia i wentylacji.
- Jesteśmy przekonani, że zatwierdzony dziś plan zawiera wszystkie właściwe elementy dla przeprowadzenia kompleksowej oceny przeprojektowanego systemu arterii — stwierdził z kolei szef FAA, Manuel Huerta. — Dzisiejszy komunikat oznacza początek procedury testowania, która wykaże, czy proponowane rozwiązanie będzie funkcjonować zgodnie z zaplanowaniem.
Plan certyfikacji zakłada serię testów, które trzeba przeprowadzić przed powrotem B787 do eksploatacji. Plan ustala konkretne kryteria zaliczenia albo niezaliczenia, określa parametry do zmierzenia oraz zaleca metodologię testów, ich organizację i kształt. Inżynierowie FAA będą obecni przy testach i ściśle związani ze wszystkimi aspektami tej procedury.