To Paweł Dąbkowski, były szef m.in. White Eagle Aviation, Andrzej Wysocki z LOT-u, Bertrand LeGuern z Petrolinvestu, Patryk Michalak, były prezes stoczni Gryfia oraz menedżer znajdującego się w upadłości układowej Bomiego, którego nazwiska „Rzeczpospolitej" nie udało się potwierdzić.
Każdy z nich na posiedzeniu Rady Nadzorczej LOT-u 4 lutego będzie musiał przedstawić swój plan restrukturyzacji firmy.
Kandydat związków
Andrzej Wysocki jest m.in. byłym p.o. prezesem LOT-u. Był także wiceprezesem spółki i jej przedstawicielem w Wielkiej Brytanii. Kolejny kandydat to weteran branży Paweł Dąbkowski, akcjonariusz LOT Air – spółki pracowniczej założonej przez związkowców z LOT-u. Dąbkowski był szefem White Eagle Aviation, kierował też linią Direct Fly, która zamierzała świadczyć usługi LOT-owi w 2007 roku (zawiesiła działalność po 13 miesiącach), oraz Prima Charter. Startował przynajmniej raz w konkursie na stanowisko prezesa LOT-u, w 2006 roku. Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR, dobrze ocenia jego kompetencje. – Wybór Dąbkowskiego miałby zbawienny wpływ na dalsze działanie LOT-u – mówi.
– Ostatnia rzecz, jaka jest potrzebna LOT-owi, to wikłanie się w politykę. Prezes powinien być przede wszystkim osobą z doświadczeniem w zarządzaniu linią lotniczą i mającą jasną wizję rozwoju przedsiębiorstwa – uważa analityk rynku lotniczego Krzysztof Moczulski. Plan spółki LOT Air, który był w konflikcie z zarządami Sebastiana Mikosza i Marcina Piróga, przewidywał objęcie akcji przez pracowników oraz utrzymanie wyłącznie rentownych połączeń. W 2011 roku dwa związki, które założyły spółkę – Związek Zawodowy Pilotów Liniowych oraz Związek Zawodowy Personelu Pokładowego - przedstawiały plan działania na posiedzeniach sejmowej komisji skarbu i infrastruktury.
Francuski menedżer
Teraz według portalu Pasażer.com LOT Air przygotowuje plan działania spółki na lato i zimę 2013/2014, a cały program ratunkowy ma być gotowy do 15 lutego. Zakłada on utrzymanie jedynie rentownych połączeń a zarazem nie przewiduje zwolnień. Nie jest wykluczone, że właśnie ten program przedstawi 4 lutego Radzie Nadzorczej LOT-u Dąbkowski.