Drugie podejście Turków do LOT

Tureckie linie lotnicze Turkish Airlines chcą rozpoczęcia negocjacji w sprawie przejęcia LOT - podała turecka gazeta „Hurriyet". Informację potwierdza Ministerstwo Skarbu Państwa

Publikacja: 23.01.2012 12:29

Drugie podejście Turków do LOT

Foto: Bloomberg

— Zainteresowanie prywatyzacją Lotu wyraziły dwie linie lotnicze. Jedna z nich, to Turkish, druga nie zdecydowała się na ujawnienie swojej nazwy - mówi rzeczniczka prasowa MSP Magdalena Kobos. Ujawnia jednocześnie, że w grudniu miało miejsce wstępne informacyjne spotkanie z Turkish Airlines w ministerstwie.

"Wiele linii lotniczych jest zainteresowanych współpracą z nami, nasz wybór padł jednak na Lot" - powiedział tureckiemu dziennikowi oraz tureckiemu CNN Hamdi Topcu, przewodniczący rady nadzorczej Turk Hava Yollari.

Turcy chcą jak najszybciej rozpocząć negocjacje. A sam Hamdi Topcu powołuje się na „polskiego ministra gospodarki", który miał powiedzieć w grudniu, że będzie dążył do jak najszybszej sprzedaży Lotu.

Jest to już drugie podejście tureckiego przewoźnika do przejęcia polskich linii. Poprzednio w maju 2010 r. dyrektor generalny Turkish Airlines, Temal Kotil w wywiadzie dla „Rz" przyznał, że jego firma ma ambicje stać się przewoźnikiem „pięciogwiazdkowym", a do tego jest mu potrzebny Lot i jego rozbudowana siatka połączeń w Europie Wschodniej. Przy tym Topcu zdaje sobie sprawę, że przejmowanie linii w kraju należącym do Unii Europejskiej jest obwarowane mnóstwem warunków.

Dwa lata temu Lot i Turkish przymierzały się do stworzenia joint venture, co stworzyłoby warunki do bliskiej współpracy obu linii. Negocjacje jednak załamały się i Turcy zaczęli przyglądać się mniejszym liniom na Bałkanach, przejęli tam 49 proc. w Bosnia-Herzegovina Airlines oraz przymierzają się do przejęcia serbskiego Jata.

Na razie za bałkańskim rynku zabierają pasażerów, którzy w Stambule przesiadają się na trasy długodystansowe.

W roku 2011 Turkish mocno stracił na rewolucji w krajach Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, bo w tym regionie ma nadzwyczaj rozbudowaną siatkę rejsów.

W grudniu Turkish stworzył joint venture z ukraińskim Aerosvitem, który już dowozi do Stambułu pasażerów z ukraińskich miast.

Turkish Airlines przewiózł w 2011 roku 32,6 mln pasażerów.

— Zainteresowanie prywatyzacją Lotu wyraziły dwie linie lotnicze. Jedna z nich, to Turkish, druga nie zdecydowała się na ujawnienie swojej nazwy - mówi rzeczniczka prasowa MSP Magdalena Kobos. Ujawnia jednocześnie, że w grudniu miało miejsce wstępne informacyjne spotkanie z Turkish Airlines w ministerstwie.

"Wiele linii lotniczych jest zainteresowanych współpracą z nami, nasz wybór padł jednak na Lot" - powiedział tureckiemu dziennikowi oraz tureckiemu CNN Hamdi Topcu, przewodniczący rady nadzorczej Turk Hava Yollari.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay