Im bliżej do tego wydarzenia, tym więcej słychać o miastach, w których rozgrywać się będą mecze mistrzostw: Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Warszawie. Nie tylko w mediach krajowych, ale również za granicą.
Czuj się zaproszony
Najwięcej na promocję przed mistrzostwami wyda Polska Organizacja Turystyczna – 60 mln zł. Zostaną wydrukowane ulotki i katalog na temat polskich miast w kilku językach. Powstał też film w reżyserii Tomasza Bagińskiego, który promował Polskę i Euro 2012 na tegorocznych światowych targach turystycznych w Berlinie ITB. Będzie on pokazywany w mediach zagranicznych.
POT pokazuje też Polskę mediom z innych państw. – Przyjechało już do nas ponad 100 dziennikarzy, którzy mogli zobaczyć miasta, stadiony i spotkać się z organizatorami – mówi Adam Zaborowski z Polskiej Organizacji Turystycznej. Wszystkie te działania to elementy międzynarodowej kampanii POT pod hasłem "Move Your Imagination", która rozpoczęła się 8 czerwca. – Chcemy promować przede wszystkim Polskę jako kierunek turystyczny i zachęcić tych, którzy przyjadą do nas po raz pierwszy, do ponownego przyjazdu – tłumaczy Zaborowski.
Dlatego POT stworzyła jeszcze dwa filmy, które prezentują Polskę za granicą. – Nasze działania skierowane są przede wszystkim do Niemców, Francuzów oraz Brytyjczyków – tłumaczy Zaborowski. – Jeden z filmów ma tytuł "Poland feel invited" i jest dostępny w języku angielskim. Można na nim zobaczyć znane polskie miasta i zadowolonych, młodych Polaków.
Poznaniacy gratulują
Spośród miast gospodarzy najwięcej na promocję w związku z Euro 2012 wydaje Poznań. W sumie to już 13,7 mln zł. Budżet na ten cel rośnie z każdym rokiem. W 2009 r. wynosił 3 mln zł, rok później ok. 5 mln, w tym roku już 5,7 mln zł.