Angielscy turyści szturmują Turcję, Tunezję i Maroko

Mniejsze hotele w Turcji, także bez all inclusive, odkrywanie Afryki Północnej i więcej wakacji rodzinnych, łączących pokolenia – to trendy, jakie widać już w sprzedaży wyjazdów na przyszły rok

Publikacja: 20.09.2019 12:50

Angielscy turyści szturmują Turcję, Tunezję i Maroko

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zaobserwował je Thomas Cook w raporcie przygotowanym na podstawie danych rezerwacyjnych z Wielkiej Brytanii. Wynika z nich, że jednym z wygranych kolejnych wakacji będzie Turcja. Już w tym roku kierunek zyskał bardzo na popularności i wszedł na drugie miejsce w rankingach sprzedaży touroperatora. Okazuje się, że turyści wcale nie poszukują tylko wielkich resortów z all inclusive, z których słynie ten kraj, ale chcą zamieszkać też w mniejszych miejscowościach i w niewielkich hotelach, oferujących nocleg i śniadanie. W tym pierwszym segmencie touroperator notuje 12-procentowy wzrost sprzedaży wyjazdów do Dalyanu i 7-procentowy do Ozdere. Zwiększyła się także liczba zamówień pobytów z samym śniadaniem (14 procent rok do roku) i bez wyżywienia (11 procent). Cook podkreśla też, że Turcja jest krajem, do którego powraca najwięcej klientów w porównaniu z innymi kluczowymi kierunkami.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek