Wzrosły też rok do roku średnie ceny wycieczek do mniej masowo odwiedzanych krajów jak Cypr (491 złotych), Maroko (210 złotych), Portugalia (199 złotych), Tunezja (45 złotych), Majorka (13 złotych) i Malta (11 złotych).
Różnice od 100 do 950 złotych
W porównaniach średnich cen wycieczek u dużych i średnich organizatorów październikowe ceny w najmniejszym stopniu wzrosły w Exim Toursie – o około 25 złotych. Pozostali organizatorzy proponowali wyższe średnie ceny niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu w granicach od około 100 (TUI Poland) do 950 złotych - opisuje Betlej.
W liczbie najmniejszych cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu w wypadku 24 kierunków i trzech kategorii hoteli, na pierwszym miejscu kolejny już raz znalazło się biuro TUI Poland z liczbą 30 ofert, które wyprzedziło Rainbowa z 18 ofertami i Coral Travel z liczbą 17 ofert. Przewagę w cenach hoteli kategorii trzech, czterech i pięciu gwiazdek prym wodził TUI Poland.
Najwięcej atrakcyjnych cenowo wyjazdów do Grecji oferowały Grecos (12) i Itaka (5), do Turcji Coral Travel (6) i TUI Poland (3), do Egiptu Coral Travel (6), Rainbow i TUI Poland (po 3), na Wyspy Kanaryjskie TUI Poland (8), Itaka i Rainbow (po 7), a do Tunezji TUI Poland i Exim Tours– (po 4) i Coral Travel (3 oferty).
W porównaniu z okresem sprzed roku biuro TUI Poland wzmocniło swoją pozycję na Wyspach Kanaryjskich, w Turcji i Tunezji, Rainbow na Wyspach Kanaryjskich, a Coral Travel w Grecji i Turcji – objaśnia wyniki analizy Betlej.
W kolejnej części materiału przedstawia też tabelę biur podróży, które w ostatnim tygodniu po przekrojowo najkorzystniejszych cenach oferowały klientom imprezy turystyczne. Nadal chodzi o początek października, kiedy zmienia się zestaw kierunków, bo nie ma już na przykład wyjazdów do Albanii i Bułgarii, „co prowadzi do zmniejszenia adekwatności porównań przekrojowych". Dlatego zestawienie sprzed tygodnia obejmowało tylko kierunki greckie, które pozostają najważniejszym celem wyjazdów polskich turystów i w październiku są jeszcze oferowane przez stosunkowo dużą liczbę organizatorów. A w tym tygodniu Traveldata przywołuje „ścisłą czołówkę, czyli podium dla drugiego najważniejszego kierunku w polskiej zorganizowanej turystyce wyjazdowej, czyli dla Turcji".