POT wybrała turystycznych dziennikarzy roku

Polska Organizacja Turystyczna przyznała tytuły Turystycznego Dziennikarza Roku 2018 w czterech kategoriach: artykuł, audycja radiowa, fotoreportaż i wideo. Laureaci odebrali nagrody 1 marca podczas balu karnawałowego branży turystycznej w Wieliczce

Publikacja: 04.03.2019 09:59

POT wybrała turystycznych dziennikarzy roku

Foto: Polska Organizacja Turystyczna

Turystyczny Dziennikarz Roku to konkurs, którego celem jest wyróżnienie najlepszych materiałów dziennikarskich promujących Polskę jako kierunek turystyczny, wyjaśnia POT w komunikacie.

- Dziennikarze turystyczni mają bardzo ważne i odpowiedzialne zadanie. To od nich większość Polaków dowiaduje się o miejscach, które warto odwiedzić. Zależało nam na tym, by docenić wkład żurnalistów i fotografów w popularyzację polskiej turystyki krajowej. Kapituła konkursu miała niezwykle trudne zadanie. Wiele nadesłanych prac było oryginalnych i w ciekawy sposób przedstawiało krajowe atrakcje turystyczne - mówił podczas gali wręczenia nagród prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie.

Do konkursu można było zgłaszać artykuły prasowe, audycje radiowe, materiały wideo, fotoreportaże i programy telewizyjne, które powstały w 2018 roku. Choć była to pierwsza odsłona konkursu, dziennikarze nadesłali aż 214 prac (najwięcej, 127, w kategorii artykuł), z których kapituła wybrała po jednej w każdej kategorii.

Tytuł Turystycznego Dziennikarza Roku 2018 w kategorii artykuł otrzymała Agnieszka Rodowicz za artykuł „Podkarpacie. Jeden z tysiąca", który ukazał się w magazynie „Podróże". Autorka przemierzyła województwo podkarpackie szlakiem koralików, które tworzą piękne ozdoby, tak zwane krywulki.

Turystycznym Dziennikarzem Roku 2018 w kategorii audycja radiowa został Roman Czejarek z Programu 1 Polskiego Radia. Nagrodę otrzymał za dwie audycje „Jedyne takie miejsce". Pierwsza dotyczyła Ćmielowa, królestwa polskiej porcelany, druga natomiast poniemieckich bunkrów w Międzyrzeczu, w których dziś żyją nietoperze.

Tytułem Turystycznego Dziennikarza Roku 2018 w kategorii fotoreportaż uhonorowano Mieczysława Pawłowicza, którego cykl zdjęć „Kumoterki" ukazał się w magazynie „Świat i Ludzie". Kumoterki to rodzaj góralskiego wyścigu i jedna z zimowych atrakcji Podhala. Na zdjęciach autor pokazał zmagania górali ze śniegiem.

Turystycznym Dziennikarzem Roku 2018 w kategorii wideo została Monika Zalewska, dziennikarka telewizji Polsat. Wyróżniony materiał opowiada niezwykłą historię rodziców, którzy z dwoma niepełnosprawnymi synami zdobyli najwyższy szczyt Polski - Rysy.

Zwycięzcy dostali po 3 tysiące złotych i pamiątkowe statuetki.

- Od początku zależało nam na tym, żeby był to projekt cykliczny. W przyszłym roku wybierzemy najlepsze prace roku 2019. Dlatego już teraz zachęcam wszystkich dziennikarzy do publikowania tekstów, materiałów wideo i fotoreportaży o naszej pięknej ojczyźnie. Nie wykluczamy rozszerzenia konkursu o kolejne kategorie - dodaje prezes POT.

Turystyczny Dziennikarz Roku to konkurs, którego celem jest wyróżnienie najlepszych materiałów dziennikarskich promujących Polskę jako kierunek turystyczny, wyjaśnia POT w komunikacie.

- Dziennikarze turystyczni mają bardzo ważne i odpowiedzialne zadanie. To od nich większość Polaków dowiaduje się o miejscach, które warto odwiedzić. Zależało nam na tym, by docenić wkład żurnalistów i fotografów w popularyzację polskiej turystyki krajowej. Kapituła konkursu miała niezwykle trudne zadanie. Wiele nadesłanych prac było oryginalnych i w ciekawy sposób przedstawiało krajowe atrakcje turystyczne - mówił podczas gali wręczenia nagród prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek