Aktualizacja: 18.12.2018 06:32 Publikacja: 18.12.2018 06:32
Foto: Filip Frydrykiewicz
Poziom sprzedaży lata wobec zimy na kolejny raz rekordowo niski, ale są wyraźne sygnały poprawy
Biorąc za podstawę statystyki udostępniane przez sieć agencyjną Wakacje.pl* prezes Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata Andrzej Betlej, wskazuje w cotygodniowym materiale podsumowującym miniony tydzień, że nadal był to okres szczególnej zmiany proporcji między sprzedażą wyjazdów z biurami podróży na sezon letni i zimowy. Zmiana jest jednak tylko pozorna – dowodzi autor. Chodzi o to, że w dostępnych danych zaniżony jest udział imprez letnich, co wynika z większej ich sprzedaży w ramach dystrybucji własnej biura podróży TUI. „Bardzo atrakcyjna oferta letnia TUI Poland sprzedaje się relatywnie lepiej niż zimowa, a że znaczna część oferty tego biura sprzedaje się w kanałach własnych, to w konsekwencji w większym stopniu znika ze statystyk niż sprzedaż zimy. Efekt ten jest najprawdopodobniej wzmacniany przez relatywnie bardzo dobrą sprzedaż w kanałach własnych dwóch pozostałych liderów polskiej zorganizowanej turystyki wyjazdowej, czyli biur Itaka i Rainbow, co jest charakterystyczne dla okresu first minute, a zwłaszcza pierwszej jego fazy. Obaj ci organizatorzy liczeni razem mają dostatecznie wysoki udział w ogólnej sprzedaży, aby nawet umiarkowane przesunięcia w proporcjach pomiędzy udziałami kanału agencyjnego i pozostałych mogły mieć istotne znaczenie dla statystyk sprzedaży" - pisze Betlej.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powiększyć o kolejny obiekt, zlokalizowany w Łutynówku na Mazurach. Co będzie oferował? Kiedy powstanie? Z jaką konkurencją będzie musiał się liczyć? Oto nasz przewodnik po polskich parkach rozrywki.
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt turystyki wyjazdowej Kompas Wakacyjny 2017 w kategorii "Grecja i Cypr"
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent turystyczny, współwłaściciel warszawskiego biura Smile Holiday Marcin Stołowski
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017. Najwięcej wyróżnionych wycieczek ma Rainbow
Po pięciu latach od pożaru, który zniszczył dach i część wnętrza katedry Notre-Dame w Paryżu, obiekt jest znów otwarty dla wiernych i turystów. Obiekt można zwiedzać za darmo, ale żeby się do niego dostać, lepiej zarezerwować sobie termin.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
W listopadzie Lotnisko Chopina pobiło rekord z całego 2019 roku w liczbie odprawionych pasażerów - było ich prawie 19,67 miliona. Przy czym w samym minionym miesiącu 1,6 miliona, czyli o 15,9 procent więcej niż rok wcześniej.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
Wartość polskiego rynku nieruchomości premium i luksusowych to 3,5 mld zł – szacuje KPMG. Rezydencję na warszawskim Żoliborzu sprzedano w tym roku za 50 mln zł.
51,6 miliarda funtów wyniosły wpływy brytyjskiej gospodarki z turystyki w 2023 roku. To pokazuje znaczenie tej gałęzi gospodarki dla kraju, ale utrzymanie tej koniunktury jest zagrożone - ostrzega organizacja branżowa ABTA w apelu do rządzących.
Wizz Air może otrzymać karę w wysokości do 10 proc. własnych obrotów - i to niejednokrotnie. UOKiK kwestionuje bowiem praktyki linii lotniczych, związane z uszkodzeniami bagażu i zgłaszaniem reklamacji.
Początkowe plany Dominikany na ten rok zakładały, że kraj odwiedzi ponad 10 milionów gości. Próg ten udało się osiągnąć na początku grudnia, a to oznacza, że do końca 2024 roku odwiedzających będzie 11 milionów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas