Reklama

Przejrzystość ofert nie na rękę liniom lotniczym

- Linie lotnicze nie chcą, żeby ich oferty dały się łatwo porównywać - mówił sekretarz generalny ECTAA w czasie wystąpienia przed Komisją Transportu i Turystyki w Parlamencie Europejskim

Publikacja: 11.09.2018 08:06

Przejrzystość ofert nie na rękę liniom lotniczym

Foto: materiały prasowe

W lipcu w Parlamencie Europejskim odbyło się wystąpienie przedstawicieli IATA (International Air Transport Association) i Stowarzyszenia Europejskich Agentów Turystycznych i Touroperatorów ECTAA (European Travel Agents' and Tour Operators' Association) przed Komisją Transportu i Turystyki. Tematem była dyskryminowanie linii lotniczych w kanałach dystrybucji - donoszą brytyjskie media branżowe.

Oliver Hours, dyrektor w IATA odpowiedzialny za prace nad standardem prezentacji danych NDC (New Distribution Capability) i jego wdrożenie, potwierdza, że problem z dystrybucją biletów lotniczych wynika ze zbyt małej liczby rozwiązań technologicznych. O klientów zabiega kilkuset przewoźników, ich oferta dostępna jest u dziesiątków tysięcy agentów, tymczasem w Unii Europejskiej działają tylko trzy systemy CRS (Common Reporting Standard, w branży lotniczej chodzi o globalne systemy dystrybucji - Global Distribution System – GDS), za pośrednictwem których przewoźnicy prezentują swoje taryfy. Największy udział w rynkowym torcie przypada Amadeusowi (65 procent), na drugim miejscu znajduje się Travelport (20 procent), na trzecim Sabre (15 procent). Analiza z podziałem na poszczególne kraje pokazuje, że czasem jeden GDS rządzi danym rynkiem nawet w 80 procentach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama