Holidaycheck zapytał ponad tysiąc Niemców o gotowość do wydania pieniędzy na usługi dodatkowe jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Z ankiety reprezentatywnej dla wszystkich mieszkańców kraju w wieku od 18 lat wynika, że wiele osób jest zainteresowanych taką możliwością. Najczęściej wybierany jest konkretny pokój w hotelu, gotowość do zapłacenia za jego wybór zgłasza 53 procent badanych. Równie popularne jest rezerwowanie miejsc w samolocie.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazło się wykupowanie leżaków nad basenem (35 procent odpowiedzi, wśród kobiet odsetek ten jest większy - 37 procent). Niemcy chętnie zamawiają też z wyprzedzeniem usługi wellness na konkretny termin. Jest to szczególnie ważne dla turystek. Z kolei dla mężczyzn istotna jest możliwość wysłania do hotelarza informacji na temat życzeń co do śniadań. Panowie chcą, aby już od pierwszego dnia pobytu czekały na nich na stole ulubione produkty - kawa zamiast herbaty i bułki a nie chleb lub odwrotnie.
Wśród młodszych podróżnych widoczny jest trend do rezerwowania terminu na aktywności sportowe. Taką gotowość zgłasza 31 procent badanych w wieku od 18 do 30 lat, w grupie od 31 do 45 lat jest to już 22 procent, a wśród podróżnych po 46 roku życia tylko 10 procent.
Różnice wynikające z wieku widoczne są też przy pytaniu o częstotliwość i odpowiedni moment sprzątania pokoju. W grupie od 18 do 30 lat możliwość określenia tych czynności ważna jest dla jednej trzeciej pytanych, wśród osób od 31 do 45 lat dla jednej piątej, na taki luksus chce pozwolić sobie 16 procent turystów po 46 roku życia.
W badaniu Holidaycheck pojawiły się też pytania o gotowość dopłacenia za możliwość wcześniejszego ustalenia menu wieczornego (z tej możliwości chce skorzystać jedna trzecia mężczyzn i 23 procent kobiet). 21 procent turystek i 18 procent turystów chciałoby jeszcze przed podróżą określić wielkość, twardość i liczbę poduszek do spania. Najmniejsze zainteresowanie budzi natomiast możliwość zamówienia opiekunki do dziecka. Jest to ważne dla 15 procent osób w wieku 31 - 45 lat. Tyle samo badanych deklaruje natomiast, że przed wyjazdem nie chce rezerwować żadnych usług dodatkowych.