Barometr hotelowy: Noclegi mocno w górę

Średnia cena pokoju w hotelu w czerwcu wyniosła 258,9 złotego i była o 7,83 procent większa niż w tym samym miesiącu w zeszłym roku - podaje portal Hotele.pl

Publikacja: 20.08.2018 14:28

Barometr hotelowy: Noclegi mocno w górę

Foto: Bloomberg

W największym stopniu podrożały obiekty o standardzie trzygwiazdkowym i hotele o jednogwiazdkowe. Te pierwsze o 7,79 procent, do 246,78 złotego, a te drugie o 7,78 procent  do 223,69 złotego.

Spadek średniej ceny pokojonocy odnotowano jedynie w wypadku hoteli pięciogwiazdkowych - o 3,37 procent, do 557,44 złotego.

W czerwcu o 2,05 punktu procentowego, do 19,48 procent, wzrósł udziału hoteli czterogwiazdkowych w łącznej liczbie rezerwacji. Większy był też o 0,87 punktu procentowego udział obiektów nieskategoryzowanych – 16,36 procent.

Pozostałe kategorie obiektów noclegowych były wybierane w mniejszym stopniu, niż w roku ubiegłym. Największy spadek udziału miał miejsce w wypadku hoteli dwugwiazdkowych - o 1,83 punktu procentowego, do 9,07 procent.

Największy przyrost liczby rezerwacji w ujęciu rok do roku zanotowano w Katowicach (68,15 procent), Krakowie (42,1 procent) i Bydgoszczy (41 procent). Miastami, w których w tym samym okresie malała liczba rezerwacji były Toruń (-13,8 procent), Opole (-5,7 procent) i Chorzów (-3,5 procent).

Klienci Hotele.pl rezerwowali hotele średnio na 6 dni przed planowaną datą przybycia do hotelu, czyli o jeden dzień później niż przed rokiem.

W największym stopniu podrożały obiekty o standardzie trzygwiazdkowym i hotele o jednogwiazdkowe. Te pierwsze o 7,79 procent, do 246,78 złotego, a te drugie o 7,78 procent  do 223,69 złotego.

Spadek średniej ceny pokojonocy odnotowano jedynie w wypadku hoteli pięciogwiazdkowych - o 3,37 procent, do 557,44 złotego.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Akcje Specjalne
Firmy chcą działać w sposób zrównoważony
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży