Ośrodek badania opinii publicznej Ibris zapytał na zlecenie Polskich Kolei Linowych Polaków jak postrzegają letni wypoczynek w górach. Zdecydowana większość ankietowanych zauważyła pozytywne zmiany w górskiej, letniej ofercie turystycznej. Ponad 70 procent respondentów na pytanie, czy w ostatnim czasie ta oferta się poprawiła odpowiedziała, że „raczej tak" lub „zdecydowanie tak".

Zdaniem Polaków najbardziej widoczna jest poprawa bazy noclegowej (64 proc.) i gastronomicznej (46 proc.). 40 procent pytanych zwróciło również uwagę na rozwój infrastruktury rekreacyjnej, zapewniającej atrakcje dla całej rodziny, m.in. ślizgawek, zjeżdżalni i placów zabaw. 31 procent Polaków cieszy się, że może na miejscu wypożyczyć sprzęt sportowy.
- Ludzie chcą nie tylko wygodnie wjechać na szczyt i podziwiać widoki, oczekują również dodatkowej rozrywki na szczycie – mówi cytowany w komunikacie prezes PKL Janusz Ryś. - Na górze chętnie odwiedzają restauracje, kupują oryginalne pamiątki i oglądają specjalnie przygotowane wystawy, a dzieci korzystają ze ślizgawek i zjeżdżalni grawitacyjnych. Dlatego PKL w ostatnich latach zmieniło model biznesowy. Nie skupiamy się już wyłącznie na przewozie turystów i narciarzy. Mocno poszerzyliśmy ofertę letnią ośrodków, otworzyliśmy własne restauracje, organizujemy wydarzenia kulturalne, np. festiwal muzyczny Hej Fest, zapewniamy rozrywkę dzieciom.
