Jak pokazuje najnowszy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*, w ostatnim tygodniu, pierwszym tygodniu wakacji, zainteresowanie klientów wyjazdami wakacyjnymi było o 1,7 procent większe niż rok temu o tej porze. Lepiej sprzedawały się imprezy lotnicze – wzrost w tej kategorii wyniósł 5,9 procent. W innych kategoriach regres był ogromny. Noclegi (tzw. dojazd własny) sprzedawały się o 52,2 procent gorzej niż w 2017 roku, a podróże autokarowe o 24,9 procent słabiej.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.

Choć nominalne dane raportu są na plusie (1,7 procent), to jednak w rzeczywistości w biurach podróży klientów było mniej niż przed rokiem. Widać to po zmniejszeniu się wcześniej uzbieranej nadwyżki w sprzedaży z 22,8 do 21,8 procent. A jeśli chodzi o imprezy lotnicze, nadwyżka skurczyła się z 25,61 do 25,52 procent.