Travelbird porównał ceny produktów dostępnych na różnych plażach na całym świecie. To już trzecie badanie tego typu, choć, jak podkreślają jego autorzy, pierwszy raz pod uwagę wzięto aż 327 plaż w 90 krajach, czyli o 20 więcej niż w poprzedniej edycji. Pod lupę trafiły miejsca najczęściej odwiedzane przez turystów, które zostały wytypowane na podstawie statystyk odwiedzin z lokalnych organizacji turystycznych i Światowej Organizacji Turystycznej (UNWTO). Analityków interesowały ceny kremu słonecznego, wody mineralnej (0,5 litra), piwa (takich firm jak Heineken, Budweiser, Becks, Guinness i Fosters – w zależności od dostępności), lodów, dania obiadowego (z deserem i napojami dla jednej osoby) i kosztów dodatkowych. Te ostatnie obejmują bilety wstępu na plażę wraz z wynajęciem leżaka i parasola przeciwsłonecznego na cały dzień. Jeśli leżaków nie ma w danym miejscu, znaczenie miał koszt wypożyczenia kosza plażowego lub hamaka. Poszczególne składowe zostały dodane i tak powstała cena całkowita, według której plaże zostały uszeregowane w rankingu.