Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 22.06.2018 13:24 Publikacja: 22.06.2018 08:07
Foto: Bloomberg
Travelbird porównał ceny produktów dostępnych na różnych plażach na całym świecie. To już trzecie badanie tego typu, choć, jak podkreślają jego autorzy, pierwszy raz pod uwagę wzięto aż 327 plaż w 90 krajach, czyli o 20 więcej niż w poprzedniej edycji. Pod lupę trafiły miejsca najczęściej odwiedzane przez turystów, które zostały wytypowane na podstawie statystyk odwiedzin z lokalnych organizacji turystycznych i Światowej Organizacji Turystycznej (UNWTO). Analityków interesowały ceny kremu słonecznego, wody mineralnej (0,5 litra), piwa (takich firm jak Heineken, Budweiser, Becks, Guinness i Fosters – w zależności od dostępności), lodów, dania obiadowego (z deserem i napojami dla jednej osoby) i kosztów dodatkowych. Te ostatnie obejmują bilety wstępu na plażę wraz z wynajęciem leżaka i parasola przeciwsłonecznego na cały dzień. Jeśli leżaków nie ma w danym miejscu, znaczenie miał koszt wypożyczenia kosza plażowego lub hamaka. Poszczególne składowe zostały dodane i tak powstała cena całkowita, według której plaże zostały uszeregowane w rankingu.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powiększyć o kolejny obiekt, zlokalizowany w Łutynówku na Mazurach. Co będzie oferował? Kiedy powstanie? Z jaką konkurencją będzie musiał się liczyć? Oto nasz przewodnik po polskich parkach rozrywki.
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt turystyki wyjazdowej Kompas Wakacyjny 2017 w kategorii "Grecja i Cypr"
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent turystyczny, współwłaściciel warszawskiego biura Smile Holiday Marcin Stołowski
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017. Najwięcej wyróżnionych wycieczek ma Rainbow
Po pięciu latach od pożaru, który zniszczył dach i część wnętrza katedry Notre-Dame w Paryżu, obiekt jest znów otwarty dla wiernych i turystów. Obiekt można zwiedzać za darmo, ale żeby się do niego dostać, lepiej zarezerwować sobie termin.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
W listopadzie Lotnisko Chopina pobiło rekord z całego 2019 roku w liczbie odprawionych pasażerów - było ich prawie 19,67 miliona. Przy czym w samym minionym miesiącu 1,6 miliona, czyli o 15,9 procent więcej niż rok wcześniej.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
Wartość polskiego rynku nieruchomości premium i luksusowych to 3,5 mld zł – szacuje KPMG. Rezydencję na warszawskim Żoliborzu sprzedano w tym roku za 50 mln zł.
51,6 miliarda funtów wyniosły wpływy brytyjskiej gospodarki z turystyki w 2023 roku. To pokazuje znaczenie tej gałęzi gospodarki dla kraju, ale utrzymanie tej koniunktury jest zagrożone - ostrzega organizacja branżowa ABTA w apelu do rządzących.
Wizz Air może otrzymać karę w wysokości do 10 proc. własnych obrotów - i to niejednokrotnie. UOKiK kwestionuje bowiem praktyki linii lotniczych, związane z uszkodzeniami bagażu i zgłaszaniem reklamacji.
Początkowe plany Dominikany na ten rok zakładały, że kraj odwiedzi ponad 10 milionów gości. Próg ten udało się osiągnąć na początku grudnia, a to oznacza, że do końca 2024 roku odwiedzających będzie 11 milionów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas