Aktualizacja: 22.06.2018 13:24 Publikacja: 22.06.2018 08:07
Foto: Bloomberg
Travelbird porównał ceny produktów dostępnych na różnych plażach na całym świecie. To już trzecie badanie tego typu, choć, jak podkreślają jego autorzy, pierwszy raz pod uwagę wzięto aż 327 plaż w 90 krajach, czyli o 20 więcej niż w poprzedniej edycji. Pod lupę trafiły miejsca najczęściej odwiedzane przez turystów, które zostały wytypowane na podstawie statystyk odwiedzin z lokalnych organizacji turystycznych i Światowej Organizacji Turystycznej (UNWTO). Analityków interesowały ceny kremu słonecznego, wody mineralnej (0,5 litra), piwa (takich firm jak Heineken, Budweiser, Becks, Guinness i Fosters – w zależności od dostępności), lodów, dania obiadowego (z deserem i napojami dla jednej osoby) i kosztów dodatkowych. Te ostatnie obejmują bilety wstępu na plażę wraz z wynajęciem leżaka i parasola przeciwsłonecznego na cały dzień. Jeśli leżaków nie ma w danym miejscu, znaczenie miał koszt wypożyczenia kosza plażowego lub hamaka. Poszczególne składowe zostały dodane i tak powstała cena całkowita, według której plaże zostały uszeregowane w rankingu.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powiększyć o kolejny obiekt, zlokalizowany w Łutynówku na Mazurach. Co będzie oferował? Kiedy powstanie? Z jaką konkurencją będzie musiał się liczyć? Oto nasz przewodnik po polskich parkach rozrywki.
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt turystyki wyjazdowej Kompas Wakacyjny 2017 w kategorii "Grecja i Cypr"
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent turystyczny, współwłaściciel warszawskiego biura Smile Holiday Marcin Stołowski
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017. Najwięcej wyróżnionych wycieczek ma Rainbow
Coraz częściej turyści rezerwujący noclegi na wsi narzekają na takie „atrakcje” otoczenia jak zapach zwierząt gospodarskich lub ich odgłosy, na przykład pianie kogutów. Asturia chce z tym zrobić prządek – wpisać jako element „dziedzictwa kulturowego” i ukrócić podstawy do reklamacji.
Sprzedaż luksusowych, dobrze prosperujących hoteli to rzadkość. Jednak w tej sytuacji transakcja sprzedaży jest próbą wyjścia z trudnej sytuacji, w której znalazł się właściciel nieruchomości. O transakcji – i jej kulisach – informuje Bloomberg.
Ale nie polscy politycy, lecz niemieccy. W Niemczech trwa właśnie kampania wyborcza przed ogłoszonym na 23 lutego głosowaniem na posłów do Bundestagu. Opozycyjna partia CDU/CSU ujawnia program reform, który pozwoli obniżyć koszty prowadzenia działalności w branży turystycznej.
W niemieckich sądach leży tyle pozwów poszkodowanych pasażerów linii lotniczych, że muszą one wspierać się sztuczną inteligencją, by poradzić sobie z problemem. Jeszcze nigdy nie wpłynęło tyle skarg, jak w zeszłym roku.
Elkie Pupek dołącza do zespołu biura podróży TOP Touristik jako dyrektor sprzedaży i marketingu. "Odegra kluczową rolę w rozwoju i umacnianiu pozycji firmy na polskim rynku" - zapewnia touroperator.
Zazwyczaj na lotniskach, podczas kontroli bezpieczeństwa konfiskowane są butelki wody, tubki żelu pod prysznic i słoiczki kremów do twarzy. Ale funkcjonariusze ochrony na lotnisku Incheon w Korei Południowej są zajęci konfiskatą innego zakazanego produktu: kimchi, mikstury z solonych i fermentowanych warzyw, która jest podstawą prawdziwego koreańskiego posiłku.
Od kilku lat w różnych zakątkach świata przybywa ultraluksusowych „hoteli w hotelach”. Nowe zjawisko to odpowiedź na rosnącą konkurencję w branży hotelarskiej i zapotrzebowanie najzamożniejszych klientów, poszukujących jeszcze bardziej wyrafinowanych doświadczeń podczas podróży.
Na razie LOT będzie latał między Warszawą a Lizboną pięć razy w tygodniu, a od 24 lutego codziennie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas