(Bo) jakość plaży zależy od ceny piwa

Nowa Kaledonia, włoska Liguria i japońska Okinawa – to tam znajdują się najdroższe plaże świata, wynika z analizy niemieckiego biura internetowego Travelbird

Aktualizacja: 22.06.2018 13:24 Publikacja: 22.06.2018 08:07

(Bo) jakość plaży zależy od ceny piwa

Foto: Bloomberg

Travelbird porównał ceny produktów dostępnych na różnych plażach na całym świecie. To już trzecie badanie tego typu, choć, jak podkreślają jego autorzy, pierwszy raz pod uwagę wzięto aż 327 plaż w 90 krajach, czyli o 20 więcej niż w poprzedniej edycji. Pod lupę trafiły miejsca najczęściej odwiedzane przez turystów, które zostały wytypowane na podstawie statystyk odwiedzin z lokalnych organizacji turystycznych i Światowej Organizacji Turystycznej (UNWTO). Analityków interesowały ceny kremu słonecznego, wody mineralnej (0,5 litra), piwa (takich firm jak Heineken, Budweiser, Becks, Guinness i Fosters – w zależności od dostępności), lodów, dania obiadowego (z deserem i napojami dla jednej osoby) i kosztów dodatkowych. Te ostatnie obejmują bilety wstępu na plażę wraz z wynajęciem leżaka i parasola przeciwsłonecznego na cały dzień. Jeśli leżaków nie ma w danym miejscu, znaczenie miał koszt wypożyczenia kosza plażowego lub hamaka. Poszczególne składowe zostały dodane i tak powstała cena całkowita, według której plaże zostały uszeregowane w rankingu.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni