Kampania nosi tytuł „Return trip”, czyli podróż w obie strony, a jej celem jest uświadomienie niebezpieczeństw związanych z nadużywaniem alkoholu w czasie urlopu – donosi portal Travel Weekly. Na jej potrzeby powstała strona internetowa returntrip.eu.
Autorzy kampanii – samorząd lokalny z Calvii, któremu podlega kurort wypoczynkowy Magaluf – wykorzystują poruszające obrazy: czarno-białe zdjęcia młodych ludzi na wózkach inwalidzkich i rozpaczających przyjaciół i rodziny. W ten sposób chcą unaocznić, jaki wpływ na zdrowie fizyczne i stan psychiczny mogą mieć skutki wypadków, które zdarzyły się w stanie nietrzeźwości.
Czytaj też: „Branża nie chce pijanych turystów”.
Przesłanie akcji brzmi: „Mieszanie zabawy i alkoholu może być bardzo niebezpieczne. Z powodu jego nadużywania młodzi ludzie umierają, spadając z budynków, wdając się w bójki lub ulegając wypadkom drogowym. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jaki ból sprawisz najbliższym, jeśli nie wrócisz do domu?”.
Organizacje i firmy zainteresowane tematyką mogą ściągać nieodpłatnie zdjęcia i filmy, by wykorzystać je do własnych działań i zwiększyć zasięg kampanii. Urzędnicy tłumaczą, że informacja skierowana jest do młodych osób w wieku od 15 do 29 lat, głównie z Wielkiej Brytanii i Irlandii. Kampania będzie prowadzona w obiektach noclegowych i w mediach społecznościowych. Akcję wspiera Konsulat Brytyjski na Balearach, przyłączyła się do niej także Brytyjka Georgia Hague, która prowadzi kampanię w Magaluf po tym, jak jej przyjaciel zginął, wypadając z balkonu.