Majorka nie tak popularna jak przed rokiem

AFP

W czerwcu średnie obłożenie hoteli na Majorce wyniesie 50-60 procent. To o 15 punktów procentowych mniej niż przed rokiem

W tym sezonie na Majorce jest wyraźnie mniej turystów niż przed rokiem. – Spodziewaliśmy się spadków, ale nie takiego załamania, jakiego teraz doświadczamy – mówi rzecznik hotelarzy z Majorki w rozmowie z gazetą „Última Hora”.

Co prawda młodych gości spędzających weekendy w Playa de Palma – imprezowej dzielnicy stolicy Majorki Palmy – nie brakuje, ale już osób, które przyjeżdżają na dłużej i wydają więcej, tak. Hotelarze mówią, że w czerwcu wypełnienie hoteli wyniesie 50-60 procent, czyli o 15 punktów procentowych mniej niż przed rokiem – podaje portal t-online.

Zobacz też: „Palma de Mallorca zakazuje happy hour”.

Gorzej jest też w Magaluf, kurorcie tradycyjnie wybieranym przede wszystkim przez Brytyjczyków. Obecnie jest ich o 6 procent mniej niż przed rokiem, w przypadku Niemców spadek wynosi od 12 do 13 procent. Taką informację przekazał szef stowarzyszenia hotelarskiego regionu, Calvia, Mauricio Carballeda, który spodziewa się jeszcze gorszych statystyk w lipcu i sierpniu.

Przyczyny tej sytuacji branża upatruje w obawach związanych z brexitem i rosnącej popularności Turcji. W niektórych obiektach na Majorce w tym roku koszty przekroczą przychody. Sytuacja jest tak zła, że hotelarze analizują nawet prognozę pogody w Niemczech. Jeśli będzie tak jak w zeszłym roku, klientów może być mniej. Nie pomagają nawet rabaty, które sięgają 40 procent, bo Turcja, Egipt i Tunezja i tak wypadają taniej.

Na Majorce mówi się już o wojnie cenowej, a prezes Thomasa Cooka Peter Fankhauser, poleciał na początku czerwca na wyspę, by przekonać hotelarzy do udzielania jeszcze wyższych upustów. Przedstawiciele organizacji branżowych apelują, żeby nie popadać w panikę, turystom trzeba uświadamiać wysoką jakość oferty.

Czytaj też: „Wakacje na Majorce przecenione o połowę”.

Tymczasem klienci widzą różnice na przykład w wielkości pokojów – w ośrodkach na Riwierze Tureckiej są one większe i wygodniejsze. Niektórzy są zdania, że mniejsza liczba rezerwacji to skutek między innymi opłaty ekologicznej wprowadzonej w 2016 roku, która podnosi koszt pobytu. Także wprowadzanie coraz surowszych zasad dotyczących zachowania się w Palmie i w okolicach przynosi negatywne efekty. Chodzi na przykład o zakaz promocji typu happy hour na napoje alkoholowe w restauracjach, kawiarniach i pubach.

Przychody z turystyki to ponad 45 procent PKB Balearów. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba firm świadczących usługi turystyczne wzrosła o 8 procent do ponad 18 tysięcy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Doris namieszała w brytyjskim transporcie

Wiejąca z prędkością do 150 kilometrów na godzinę wichura Doris uderzyła wczoraj w Wielką ...

Enter Air wypuści nowe akcje na nowe samoloty

Enter Air planuje publiczną emisję do 2,3 miliona akcji. Pieniądze z nich przeznaczy na ...

Booking.com rozwija sprzedaż przejazdów

Transport lądowy to rodzaj usług turystycznych niewykorzystany dotychczas przez platformy rezerwacyjne. Booking.com już się ...

Gołym okiem widać, że jest więcej turystów

Od lat jesteśmy na trzecim miejscu po Warszawie i po Krakowie pod względem udzielonych ...

Thomas Cook inwestuje w Egipcie

Thomas Cook planuje powiększyć sieć własnych hoteli o dwa. W przyszłym roku nowe obiekty ...

Lotnisko Babimost ze 153-procentowym wzrostem

Port Lotniczy Zielona Góra Babimost obsłużył w lutym 1658 pasażerów. To o 153 procent ...