Niemiecki Związek Turystyczny DRV określił siedem problemów, którymi powinni zająć się politycy w przyszłej kadencji rządu i wysłał je do wszystkich partii. Odpowiedzi będą dla branży turystycznej wskazówką, na kogo warto głosować w wyborach. Katalog żądań, który powstał w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród członków organizacji, DRV przesłał, wraz z tak zwanym „sprawdzianem wyborczym” do wszystkich partii.
Pod pojęciem „sprawdzian wyborczy” (Wahlprüfstein) kryje się specyficzny dla Niemiec proces przedwyborczy. Różne grupy interesariuszy wysyłają do polityków pytania dotyczące zagadnień ważnych dla ich branż.
Wśród zagadnień najczęściej wskazywanych przez członków DRV jest określenie ram prawnych dla branży turystycznej. Zdaniem przedsiębiorców, obecnie zmagają się oni ze zbyt wieloma obciążeniami biurokratycznymi, które hamują ich rozwój. DRV zapytało więc polityków między innymi: „jaką wagę przykłada państwa partia do branży turystycznej i w jaki sposób chcecie zapewnić, by ta ważna dla Niemiec gałąź gospodarki nadal była motorem rozwoju gospodarczego i by przyczyniała się do rozwoju więzi społecznych?”.
DRV zapytało też o wdrożenie dyrektywy unijnej do niemieckiego prawa. Chce wiedzieć, co partie zamierzają zrobić, jeśli podczas implementacji pojawią się duże problemy dla agentów i touroperatorów, i jak zamierzają wspierać branżę w ich rozwiązaniu.
Pojawiły się też kwestie podatkowe, problem szarej strefy, możliwości pracy w centrach kontaktowych w niedziele i dni świąteczne, działania na rzecz stabilizacji politycznej i gospodarczej w miejscach wypoczynku niemieckich turystów oraz metody zapewnienia nowych kadr dla branży.