Klienci, którzy za pośrednictwem PayPala zapłacą za swoją wycieczkę, przelot czy bilet kolejowy, a później nie będą mogli skorzystać z zakupionej oferty, dostaną zwrot poniesionych kosztów do wysokości 300 euro. Za tę gwarancję nie muszą dodatkowo płacić. Firma współpracuje przy projekcie z brokerem Aon i firmą ubezpieczeniową Europ Assistance.
Raz aktywowana usługa ważna jest przez rok, wypłata odszkodowania także może nastąpić tylko raz w roku. Wśród powodów, które mogą uniemożliwić realizację podróży, PayPal wymienia m.in. chorobę, wypadek i korki w drodze na lotnisko, przez które pasażer spóźni się na samolot.
– Chcemy zaoferować naszym klientom wartość dodaną za to, że płacą za pośrednictwem PayPala – mówi Frank Keller, szef PayPala na Niemcy, Austrię i Szwajcarię. – Dzięki darmowemu ubezpieczeniu od kosztów rezygnacji przy rezerwowaniu podróży klienci nie tylko mogą korzystać z pewnej metody płatności, ale też mają dodatkowe zabezpieczenie – dodaje.
By skorzystać z oferty, należy uaktywnić usługę w serwisie on-line firmy, ale nie trzeba od razu rezerwować wycieczki. Ubezpieczenie zacznie bowiem działać dopiero od momentu opłacenia wyjazdu za pośrednictwem PayPala. Jeśli zajdzie potrzeba, wystarczy złożyć podanie na stronie internetowej. Po zaakceptowaniu wniosku, pieniądze zostaną wypłacone w ciągu pięciu dni roboczych na konto PayPal klienta.
PayPal obsługuje w Niemczech 18,9 miliona klientów rocznie.