TripAdvisor sprawia, że wydatki turystów rosną

W 2017 roku TripAdvisor wpłynął na 10,3 procent wydatków na podróże na całym świecie, wynika z badania Oxford Economics

Publikacja: 04.06.2018 08:00

TripAdvisor sprawia, że wydatki turystów rosną

Foto: Bloomberg

TripAdvisor zlecił Oxford Economics sprawdzenie, jaki jest wpływ serwisu na gospodarkę turystyczną na świecie. Firma ta specjalizuje się w badaniach turystyki, a z jej danych korzystają między innymi Światowa Rada Podróży i Turystyki (World Travel and Tourism Council, WTTC), Europejska Komisja Turystyki i Amerykańska Izba Turystyki.

Z badania „Sizing the Worldwide Travel Economy” wynika, że w 2017 roku serwis oddziaływał na 10,3 procent wartości wszystkich podróży zrealizowanych na świecie. Konkretnie chodzi o 433 miliony wyjazdów. 10 lat temu wskaźnik ten wynosił 7 procent. Według badaczy na podróże oddziałują zarówno liczba wyświetleń stron, informacje zamieszczane w portalu jak i oceny miejsc i firm, z których usług korzystali turyści.

W zeszłym roku na świecie odbyło się 4,45 miliarda wyjazdów, które przełożyły się na 18,76 miliarda noclegów, a łączne wydatki turystów wyniosły 5,29 biliona dolarów. Zdaniem badaczy informacje i opinie z TripAdvisora miały znaczenie w wypadku podjęcia przez użytkowników portalu 433,1 miliona podróży co dało 2,2 miliarda noclegów i wydatki rzędu 545,7 miliarda dolarów. W analizie znalazła się również kategoria „dodatkowe”, która pokazuje, że informacje w serwisie wywołały 32,2 miliona dodatkowych podróży, czyli 502,7 miliona noclegów i wydatki rzędu 80,3 miliarda dolarów.

Analiza pokazała też, jaki udział w wydatkach turystów mają poszczególne sektory. I tak na zakwaterowanie turyści jadący za granicą przeznaczyli 22,4 procent wszystkich wydatków na podróż, a ci którzy zostali w swoim kraju – 14,6 procent. Transport pochłonął odpowiednio 29,3 i 34 procent ich budżetów, zakupy 20 i 17,5 procent, gastronomia 14,8 i 15,3 procent, a rekreacja, kultura i sport – 6,5 i 7,7 procent.

W badaniu przeanalizowano również dynamikę wzrostu wydatków na podróże na poszczególnych rynkach. Wzrost wydatków w zeszłym roku wobec 2007 roku wyniósł na świecie 41,9 procent (w zeszłym roku na podróże przeznaczono 5,29 biliona dolarów). Najszybciej rozwijał się region Azji i Pacyfiku (1,89 biliona dolarów, 130,3 procent w górę), na drugim miejscu znalazły się kraje Bliskiego Wschodu (15 miliardów dolarów, 93,8 procent wzrostu), na trzecim Ameryka Łacińska (28 miliardów dolarów, 42,1 procent wzrostu). Czwarta pozycja należała do Afryki (12 miliardów dolarów, 26,4 procent wzrostu), piąta do Ameryki Północnej (1,2 biliona dolarów, 24,9 procent).

Mieszkańcy „rozwijających się krajów europejskich” wydali rok temu na wyjazdy 23 miliardy dolarów, czyli o 16 procent więcej, a Europy Zachodniej (tu między innymi wymienione zostały Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Hiszpania, Szwajcaria, Austria) – 1,42 biliona dolarów (wzrost o 2,9 procent).

Analiza ujawniła ponadto, że niemal połowa wszystkich podróży za granicę to wycieczki do Europy, w znaczący sposób rośnie też udział kierunków Azji i Pacyfiku.

– Przeprowadziliśmy to badanie nie tylko dlatego, że chcieliśmy poznać prawdziwą wartość gospodarki turystycznej na świecie, ale też, by lepiej zrozumieć wpływ TripAdvisora na turystykę – mówi dyrektor działu badań strategicznych w TripAdvisorze Charlie Ballard. Ballard podkreśla, że Tripadvisor jest nie tylko źródłem inspiracji dla potencjalnych podróżnych, ale podpowiada również, co można zobaczyć i przeżyć w odwiedzanych miejscach. To z kolei prowadzi do wydłużania pobytu.

TripAdvisor zlecił Oxford Economics sprawdzenie, jaki jest wpływ serwisu na gospodarkę turystyczną na świecie. Firma ta specjalizuje się w badaniach turystyki, a z jej danych korzystają między innymi Światowa Rada Podróży i Turystyki (World Travel and Tourism Council, WTTC), Europejska Komisja Turystyki i Amerykańska Izba Turystyki.

Z badania „Sizing the Worldwide Travel Economy” wynika, że w 2017 roku serwis oddziaływał na 10,3 procent wartości wszystkich podróży zrealizowanych na świecie. Konkretnie chodzi o 433 miliony wyjazdów. 10 lat temu wskaźnik ten wynosił 7 procent. Według badaczy na podróże oddziałują zarówno liczba wyświetleń stron, informacje zamieszczane w portalu jak i oceny miejsc i firm, z których usług korzystali turyści.

Zanim Wyjedziesz
„Jedź i nie wracaj” - mieszkańcy Wysp Kanaryjskich nie odpuszczają turystom
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Zanim Wyjedziesz
„Podróże z klasą”, jak świeże bułeczki. Branża turystyczna ma jednak zastrzeżenia
Zanim Wyjedziesz
Dwa polskie miasta w światowym rankingu. Wygrywają ceną, a raczej jej brakiem
Zanim Wyjedziesz
Podczas igrzysk w Paryżu na Sekwanie wyląduje nowy środek transportu
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Zanim Wyjedziesz
Lecisz do Tajlandii? Pokaż twarz skanerowi
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży