Unia Greckich Konsumentów stworzyła aplikację na urządzenia mobilne, która ma pomóc egzekwować swoje prawa turystom podróżującym po Grecji. Aplikacja ma dwie wersje językowe – grecką i angielską. „Nasza praca polega na informowaniu klientów i interweniowaniu w celu ochrony ich praw konsumenckich. Uważamy, że w kraju, który ma tak turystyczny charakter jak Grecja, to szczególnie ważne, żeby podróżni znali swoje prawa i obowiązki w odniesieniu do usług transportowych i zakwaterowania” – podkreśla organizacja.
Internauci dowiedzą się z aplikacji nie tylko o przysługujących im prawach, dostają też bazę telefonów i adresów lotnisk, portów, stacji kolejowych, ambasad i służb ratunkowych. W razie niebezpieczeństwa przez aplikację można wysłać sms-a z koordynatami miejsca, w którym turysta się znajduje. Użytkownicy mogą za jej pośrednictwem złożyć też reklamację, jeśli ich prawa są łamane.
Aplikacja dostępna jest zarówno na Androida jak i system iOS.