Obowiązek przekazania informacji klientom, który na sprzedawców nakłada nowa ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, to przy telefonicznej obsłudze dość duże wyzwanie.
Niemiecki touroperator FTI nagrał komunikaty, które potencjalni turyści dzwoniący do centrum obsługi biura muszą odsłuchać, zanim będą mogli porozmawiać z konsultantem, informuje portal Travel Talk. Cała wiadomość jest dość długa, bo trwa aż cztery minuty i odnosi się do nowych regulacji, zakresu usług i zabezpieczeń imprezy turystycznej. Komunikat został podzielony na dwie sekwencje – pierwszej trzeba wysłuchać w całości, tu klient dostaje ogólne informacje o nowej ustawie, drugą można przerwać i połączyć się ze sprzedawcą zanim zostanie odsłuchana. Touroperator sprawdza obecnie, jak wiele osób decyduje się zrezygnować z zapoznania się z komunikatem. – Mamy wielką nadzieję, że klient przerwie (odsłuchiwanie wiadomości) – mówi prezes FTI Ralph Schiller. W interesie touroperatora jest skracanie, a nie wydłużanie długości trwania rozmowy. Biuro sprawdza obecnie, jak dużo osób rezygnuje z wysłuchania informacji do końca. Na razie wiadomo, że około trzy czwarte dzwoniących przerywa ten proces. W którym konkretnie momencie to następuje, nie zostało jeszcze ustalone.