Hotailors przy pomocy sztucznej inteligencji ułatwia przedsiębiorstwom organizowanie i rozliczanie podróży służbowych. Poprzez platformę Hotailors pracownicy mogą rezerwować wyjazdy w ramach przysługujących im limitów, a przy tym korzystać ze wsparcia agentów podróży. Firmy dostają jedną zbiorczą fakturę, mogą też kontrolować wydatki w czasie rzeczywistym.

Jak podaje Hotailors w komunikacie, jego rozwiązania zmniejszają koszty podróży służbowych nawet o 30 procent, a czas potrzebny do ich zaplanowania, organizacji i rozliczenia skracają o 90 procent.

Firma współpracuje między innymi z Google’em, Microsoftem i Amadeusem. Ma przedstawicielstwa w Warszawie, Dublinie, San Francisco i Nowym Jorku, a od tego roku także w Dubaju. W 2019 roku chce zwiększyć sprzedaż dziesięciokrotnie, do ponad 10 milionów euro.

Czytaj też: „Podróże ze sztuczną inteligencją”.

Jurorzy konkursu uznali, że rozwiązania polskiego start-upu mogą „zrewolucjonizować branżę”, w której działa i przyznali mu główną nagrodę – 100 tysięcy euro. Na nawiązanie współpracy z Hotailors zdecydował się brytyjski koncern telekomunikacyjny Vodafone, który patronuje konkursowi.

Hotailors reprezentowali w Luksemburgu prezes Filip Błoch, dyrektor ds. technologii Maciej Stopierzyński i menedżer ds. rozwoju Daniel Flynn. Nagrodę wręczyła im liberyjska działaczka społeczna i laureatka Pokojowej Nagrody Nobla z 2011 roku Leymah Gbowee.

Konkurs odbył się w ramach Arch Summit (w tym roku 3 i 4 kwietnia) – dorocznego spotkania przedstawicieli start-upów z inwestorami i członkami zarządów korporacji, którzy szukają rozwiązań przydatnych dla rozwoju swoich firm.