Wakacje popsuł deszcz? Należy się zwrot pieniędzy

Obietnica Pogody to niemiecki start-up, który oferuje ubezpieczenia podróżne od deszczu. Polisa wyceniana jest na podstawie danych pogodowych, a pierwszym znaczącym partnerem, który przystąpił do współpracy, został portal zajmujący się wynajmowaniem domów wakacyjnych.

Publikacja: 06.09.2024 07:04

Polisa ma chronić przed zmianą pogody

Polisa ma chronić przed zmianą pogody

Foto: AFP, Marco Bertorello

Prace nad ofertą ubezpieczenia od złej pogody trwały trzy lata. Teraz start-up Obietnica Pogody (ang. Weatherpromise) Davida Klemma działa już w Stanach Zjednoczonych i w Europie. System bazuje na 60 terabajtach historycznych danych pogodowych z całego świata.

Czytaj więcej

Ko Samui wysycha. Branża turystyczna apeluje o pomoc

- Każdego dnia dodawanych jest 10 gigabajtów nowych danych – mówi Klemm w rozmowie z niemieckim portalem branżowym Hotel vor9. Jak twierdzi, system przetwarza codziennie ponad 500 milionów informacji pozyskiwanych z satelitów, stacji pogodowych i radarowych.

Wyliczanie prawdopodobieństwa opadów

Dzięki ogromnej ilości danych o pogodzie firma potrafi ubezpieczyć pobyty od nadmiernych opadów w niemal każdym miejscu na świecie. System w ciągu 500 milisekund wylicza cenę za ubezpieczenie dla konkretnej podróży. Jeżeli w trakcie pobytu będzie padać przez określoną liczbę dni, goście dostaną zwrot pełnych kosztów noclegu.

- Nie staramy się przewidzieć pogody, to nie jest możliwe. Patrzymy na historię i analizujemy prawdopodobieństwo, ile opadów może się pojawić. Następnie za pomocą odpowiedniego programu obliczeniowego generujemy polisę – tłumaczy Klemm. Koszt ubezpieczenia to zazwyczaj od sześciu do dziewięciu procent wartości rezerwacji zakwaterowania.

Start-up znalazł już głównego partnera do współpracy – jest to portal zajmujący się wynajmowaniem domów wakacyjnych, Hometogo. Tu ubezpieczenie może przydać się głównie przy rezerwowania pobytów nad morzem, Północnym i Bałtyckim, oraz na położonych na nich wyspach. Oferta dostępna jest także w holenderskiej firmie oferującej pobyty na kempingach, Eurocamp.

Klemm twierdzi, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy działalności udało się sprzedać tysiące polis – jak dużo, konkretnie nie wiadomo. Właściciel mówi o czterocyfrowej liczbie.

Tysiące chętnych na ubezpieczenie się od pogody

Firma zatrudnia już 20 osób i jest finansowana przez fundusz venture capital z USA. Cały proces, łącznie z procedurą zwrotu kosztów, przebiega w pełni automatycznie. - Klient dostaje bezpośredni dostęp do lokalizacji objętej ubezpieczeniem, gdzie jest pokazana ilość opadów i to, czy dostanie wypłatę, czy nie – wyjaśnia Klemm.

Czytaj więcej

Do końca stulecia liczba zgonów z powodu upału może wzrosnąć kilkukrotnie

Pomysłodawca chce, aby jego ubezpieczenie pogodowe stało się w najbliższej przyszłości tak popularne jak to od rezygnacji z podróży. 

Obietnica Pogody nie jest jednak jedynym oferującym polisę od złej pogody. W Niemczech działa na przykład Wetterheld, który oferuje również ubezpieczenie na wypadek złej pogody. Sprzedaje na przykład za pośrednictwem TUI.

David Klemm twierdzi, że zainteresowanie nowymi polisami ze strony branży turystycznej jest już ogromne, a produkt można dalej rozbudowywać, chociażby dodając ubezpieczenie od takich zjawisk jak fale upałów, silny wiatr czy śnieg, bo tego typu dane również są dostępne.

Prace nad ofertą ubezpieczenia od złej pogody trwały trzy lata. Teraz start-up Obietnica Pogody (ang. Weatherpromise) Davida Klemma działa już w Stanach Zjednoczonych i w Europie. System bazuje na 60 terabajtach historycznych danych pogodowych z całego świata.

- Każdego dnia dodawanych jest 10 gigabajtów nowych danych – mówi Klemm w rozmowie z niemieckim portalem branżowym Hotel vor9. Jak twierdzi, system przetwarza codziennie ponad 500 milionów informacji pozyskiwanych z satelitów, stacji pogodowych i radarowych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Zanim Wyjedziesz
Biden chce skreślić Kubę z listy krajów zakazanych. Czy Trump cofnie ten ruch?
Zanim Wyjedziesz
Zabytkowy basen termalno-solankowy w Ciechocinku odzyska dawny blask
Zanim Wyjedziesz
Majorka wciąga turystów w głąb lądu. Pieszo i na rowerze
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Zanim Wyjedziesz
Paryż zamyka ostatnie biuro informacji turystycznej. „Wszystko jest w internecie”
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego