Airbnb: Sensacyjny sukces opcji „jestem elastyczny”. Miliard klientów na koncie

W trzecim kwartale tego roku Airbnb zanotowało najlepszy wynik finansowy w swojej historii. - Pandemia zrewolucjonizowała naszy styl życia, pracy i podróżowania, a my zareagowaliśmy na ten trend - skomentował to osiągnięcie prezes Brian Chesky.

Publikacja: 09.11.2021 01:35

Airbnb: Sensacyjny sukces opcji „jestem elastyczny”. Miliard klientów na koncie

Foto: AFP, Lionel Bonaventure

Airbnb przedstawił wyniki finansowe za okres od lipca do września, które okazały się najlepsze w historii. Ludzie wrócili do podróżowania już w pierwszej połowie roku, a trend ten znacznie przyspieszył w trzecim kwartale. To przełożyło się na rekordowe przychody w wysokości 2,2 miliarda dolarów, które były wyższe niż w tym samym okresie przed pandemią o 36 procent. W porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły o 70 procent.

Zysk operacyjny sięgnął 1,1 miliarda dolarów, w tym czasie rekordowo wysoka była też marża - 49 procent, co oznacza wzrost w porównaniu z 2019 rokiem o 30 procent. Zysk netto wyniósł 834 miliony dolarów, czyli cztery razy więcej niż przed rokiem. Tego lata padł kolejny rekord - dotąd z usług Airbnb skorzystało miliard klientów.

Dobre wyniki finansowe portalu oznaczają też rosnące przychody właścicieli mieszkań i domów - w trzecim kwartale roku zarobili oni w sumie 12,8 miliarda dolarów. Liczba osób zainteresowanych współpracą stale rośnie.

Czytaj więcej

Wojna o noclegi: Fairbnb nową konkurencją dla Airbnb

Na początku tego roku Airbnb wprowadził nowość w sposobie wyszukiwania ofert - „I’m flexible” (z angielskiego „jestem elastyczny”) - od tego czasu opcja ta była użyta ponad 500 milionów razy. Rodziny nie szukają już tylko wyjazdów typowo weekendowych - największy wzrost liczby noclegów dotyczy poniedziałków i wtorków. Airbnb spodziewa się, że elastyczność będzie w dalszym ciągu odgrywać ważną rolę w planowaniu podróży. Potwierdzają to również wyniki badania, które firma ostatnio przeprowadziła w pięciu krajach - 87 procent respondentów potwierdza, że jest to dla nich ważny czynnik.

Raport finansowy ujawnia również, że ludzie chcą odkrywać nowe miejsca. Dziś nie szukają tylko zakwaterowania w dużych miastach, ale też na ich obrzeżach i na wsi. W trzecim kwartale ponad 40 procent noclegów turyści zrealizowali w promieniu większymi niż 300 mil (około 483 kilometrów) od miejsca zamieszkania. W 2019 roku takich zamówień było 32 procent. Także liczba rezerwacji w regionach poza miastami była o 40 procent wyższa w porównaniu z tym samym okresem przed dwoma laty.

Czytaj więcej

Airbnb coraz bliżej rynku turystycznego

Widać też, że ludzie wybierają mniej oczywiste kierunki - w okresie od lipca do września tego roku na 10 najpopularniejszych miast w serwisie przypadło 6 procent przychodów brutto, podczas gdy dwa lata temu było to 11 procent. W czasie pandemii ponad 100 tysięcy miast pozyskało przynajmniej jedną rezerwację na Airbnb, przy czym dla 6 tysięcy miast zdarzyło się to pierwszy raz w historii.

Widać też, że część klientów korzysta z Airbnb, żeby wynająć mieszkanie na dłużej (ponad 28 dni) - ta kategoria podróży rośnie najszybciej, a w minionym kwartale odpowiadała już za 20 procent liczby sprzedanych noclegów (14 procent w 2019 roku). Firma notuje też większe zainteresowanie ze strony właścicieli mieszkań, a oferta na obszarach pozamiejskich w Europie i Ameryce Północnej wzrosła o prawie 15 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku.

Airbnb przedstawił wyniki finansowe za okres od lipca do września, które okazały się najlepsze w historii. Ludzie wrócili do podróżowania już w pierwszej połowie roku, a trend ten znacznie przyspieszył w trzecim kwartale. To przełożyło się na rekordowe przychody w wysokości 2,2 miliarda dolarów, które były wyższe niż w tym samym okresie przed pandemią o 36 procent. W porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły o 70 procent.

Pozostało 87% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Apartamenty
Polska atrakcyjna na święta dla turystów. Kraków wygrywa z europejskimi stolicami
Apartamenty
Turyści zza ściany przeszkadzają? Sąsiedzi mogą zakazać wynajmować im mieszkanie
Apartamenty
Airbnb przywraca usługę dla turystów. "To musi być coś wyjątkowego"
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Apartamenty
Greckie hotele nie nadążają za Airbnb. Liczba mieszkań wakacyjnych rośnie lawinowo