Airbnb: Sensacyjny sukces opcji „jestem elastyczny”. Miliard klientów na koncie

W trzecim kwartale tego roku Airbnb zanotowało najlepszy wynik finansowy w swojej historii. - Pandemia zrewolucjonizowała naszy styl życia, pracy i podróżowania, a my zareagowaliśmy na ten trend - skomentował to osiągnięcie prezes Brian Chesky.

Publikacja: 09.11.2021 01:35

Airbnb: Sensacyjny sukces opcji „jestem elastyczny”. Miliard klientów na koncie

Foto: AFP, Lionel Bonaventure

Airbnb przedstawił wyniki finansowe za okres od lipca do września, które okazały się najlepsze w historii. Ludzie wrócili do podróżowania już w pierwszej połowie roku, a trend ten znacznie przyspieszył w trzecim kwartale. To przełożyło się na rekordowe przychody w wysokości 2,2 miliarda dolarów, które były wyższe niż w tym samym okresie przed pandemią o 36 procent. W porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły o 70 procent.

Zysk operacyjny sięgnął 1,1 miliarda dolarów, w tym czasie rekordowo wysoka była też marża - 49 procent, co oznacza wzrost w porównaniu z 2019 rokiem o 30 procent. Zysk netto wyniósł 834 miliony dolarów, czyli cztery razy więcej niż przed rokiem. Tego lata padł kolejny rekord - dotąd z usług Airbnb skorzystało miliard klientów.

Dobre wyniki finansowe portalu oznaczają też rosnące przychody właścicieli mieszkań i domów - w trzecim kwartale roku zarobili oni w sumie 12,8 miliarda dolarów. Liczba osób zainteresowanych współpracą stale rośnie.

Czytaj więcej

Wojna o noclegi: Fairbnb nową konkurencją dla Airbnb

Na początku tego roku Airbnb wprowadził nowość w sposobie wyszukiwania ofert - „I’m flexible” (z angielskiego „jestem elastyczny”) - od tego czasu opcja ta była użyta ponad 500 milionów razy. Rodziny nie szukają już tylko wyjazdów typowo weekendowych - największy wzrost liczby noclegów dotyczy poniedziałków i wtorków. Airbnb spodziewa się, że elastyczność będzie w dalszym ciągu odgrywać ważną rolę w planowaniu podróży. Potwierdzają to również wyniki badania, które firma ostatnio przeprowadziła w pięciu krajach - 87 procent respondentów potwierdza, że jest to dla nich ważny czynnik.

Raport finansowy ujawnia również, że ludzie chcą odkrywać nowe miejsca. Dziś nie szukają tylko zakwaterowania w dużych miastach, ale też na ich obrzeżach i na wsi. W trzecim kwartale ponad 40 procent noclegów turyści zrealizowali w promieniu większymi niż 300 mil (około 483 kilometrów) od miejsca zamieszkania. W 2019 roku takich zamówień było 32 procent. Także liczba rezerwacji w regionach poza miastami była o 40 procent wyższa w porównaniu z tym samym okresem przed dwoma laty.

Czytaj więcej

Airbnb coraz bliżej rynku turystycznego

Widać też, że ludzie wybierają mniej oczywiste kierunki - w okresie od lipca do września tego roku na 10 najpopularniejszych miast w serwisie przypadło 6 procent przychodów brutto, podczas gdy dwa lata temu było to 11 procent. W czasie pandemii ponad 100 tysięcy miast pozyskało przynajmniej jedną rezerwację na Airbnb, przy czym dla 6 tysięcy miast zdarzyło się to pierwszy raz w historii.

Widać też, że część klientów korzysta z Airbnb, żeby wynająć mieszkanie na dłużej (ponad 28 dni) - ta kategoria podróży rośnie najszybciej, a w minionym kwartale odpowiadała już za 20 procent liczby sprzedanych noclegów (14 procent w 2019 roku). Firma notuje też większe zainteresowanie ze strony właścicieli mieszkań, a oferta na obszarach pozamiejskich w Europie i Ameryce Północnej wzrosła o prawie 15 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku.

Airbnb przedstawił wyniki finansowe za okres od lipca do września, które okazały się najlepsze w historii. Ludzie wrócili do podróżowania już w pierwszej połowie roku, a trend ten znacznie przyspieszył w trzecim kwartale. To przełożyło się na rekordowe przychody w wysokości 2,2 miliarda dolarów, które były wyższe niż w tym samym okresie przed pandemią o 36 procent. W porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły o 70 procent.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Apartamenty
Domy Egipcjan otwarte dla turystów. „Potrzebujemy więcej miejsc noclegowych”
Apartamenty
Rośnie zainteresowanie wyjazdami na Wielkanoc. Dwa razy więcej rezerwacji
Apartamenty
Niezadowolenie w Airbnb. W tle przyjaźń z Elonem Muskiem
Apartamenty
Katalonia czyści Airbnb z nielegalnych mieszkań dla turystów