Rekordowy rok Itaki

Filip Frydrykiewicz

W 2016 roku największe polskie biuro podróży miało 637 tysięcy klientów, 1,82 miliarda złotych przychodów i 58 milionów złotych zysku brutto

To najwyższe wyniki w historii firmy. Jeśli wziąć pod uwagę same przychody, wzrost biznesu Itaki wyniósł 12,6 procent.

Jak informuje wiceprezes Piotr Henicz, najszybciej rosnącymi kierunkami w ofercie touroperatora były w zeszłym roku Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Sukces odniosły też nowości, do których Itaka, jako pierwszy polski touroperator zainicjowała regularne operacje czarterowe: Albania i Oman. Jak podkreśla touroperator, jest to sukces finansowy i sukces, jeśli chodzi o opinie klientów. Biuro podróży chwali sobie też znakomitą współpracę z tamtejszymi kontrahentami, co znalazło odbicie w korzystnych kontraktach na 2017 rok.

„Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową” – wyjaśnia Henicz.

Rok 2016 był kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała w sprzedaży wyjazdów do: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na Wyspy Zielonego Przylądka, na Kubę, Dominikanę i Zanzibar. Klienci Itaki zdecydowanie chętniej niż w 2015 roku w sezonie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.

Do sukcesów zeszłorocznych firma zalicza też zakup czeskiego biura podróży Čedok. Była to konsekwencją strategii rozwoju touroperatora.

W roku 2016 Itaka otworzyła 15 salonów firmowych, co przy aktualnej liczbie 169 salonów daje największą w Polsce sieć sprzedaży. Itaka współpracuje też z ponad tysiącem agentów, a wypłacone im prowizje w 2016 r. były o 6,6 mln złotych większe niż w 2015 r.

Itaka wprowadziła też aplikację pod nazwą Itaka Wakacje i Hotele. Dzięki niej klienci mogą szybko i wygodnie wyszukiwać i rezerwować oferty biura podróży na smartfonach. Aplikacja pozwala też wynająć samochód czy zarezerwować pojedynczy nocleg w hotelu. Touroperator rozwijał również własny system rezerwacyjny.

Tradycyjnie w minionym roku lider polskiego rynku angażował się w działalność charytatywną.  Kontynuował współpracę z UNICEF-em, Fundacją Mam Marzenie, Fundacją Omeny Mensah i Fundacją Rafiki. Firma propagowała również zdrowy tryb życia sponsorując imprezy sportowe w całej Polsce – podkreśla Henicz.

Na zakończenie podsumowania zeszłego roku wymienia też ponad 20 grupowych wyjazdów studyjnych dla swoich pracowników i współpracowników, mających nie tylko promować ofertę, lecz także przybliżyć specyfikę poszczególnych kierunków i skalę działalności firmy, jednocześnie pełniąc funkcję integracyjną i rozrywkową.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zmowa cenowa izraelskich biur podróży w sprawie wycieczek śladami Holocaustu

Duże izraelskie biura podróży zawyżały ceny wycieczek organizowanych dla młodych Izraelczyków, którzy obowiązkowo mają ...

Ponad milion pasażerów Ellinaira do Grecji

Greckie linie lotnicze Ellinair przewidują, że przewiozą w tym roku 1,06 miliona pasażerów, o ...

ODPOCZYNEK W MIEŚCIE – ATENY I SALONIKI

Ateny Atrakcyjna, nowoczesna metropolia i jednocześnie historyczna stolica z fascynującą przeszłością. Unikalne zabytki miasta ...

Wypadek turystycznego balonu w Egipcie

W Egipcie spadł na ziemię balon na ogrzane powietrze, którym lecieli turyści. Zginął turysta ...

Turcja: Turystyka słabnie, rośnie bezrobocie

O 14 procent spadło w 2016 roku zatrudnienie w przemyśle hotelarskim i touroperatorskim w ...

Dyrektor projektów strategicznych w Agencji Rozwoju Gdyni Jacek Debis

Ponad 3 miliony turystów w Gdyni

W 2019 roku Gdynię odwiedziły ponad 3 miliony turystów. Miasto stawia na rozwój turystyki ...