Rekordowy rok Itaki

Filip Frydrykiewicz

W 2016 roku największe polskie biuro podróży miało 637 tysięcy klientów, 1,82 miliarda złotych przychodów i 58 milionów złotych zysku brutto

To najwyższe wyniki w historii firmy. Jeśli wziąć pod uwagę same przychody, wzrost biznesu Itaki wyniósł 12,6 procent.

Jak informuje wiceprezes Piotr Henicz, najszybciej rosnącymi kierunkami w ofercie touroperatora były w zeszłym roku Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Sukces odniosły też nowości, do których Itaka, jako pierwszy polski touroperator zainicjowała regularne operacje czarterowe: Albania i Oman. Jak podkreśla touroperator, jest to sukces finansowy i sukces, jeśli chodzi o opinie klientów. Biuro podróży chwali sobie też znakomitą współpracę z tamtejszymi kontrahentami, co znalazło odbicie w korzystnych kontraktach na 2017 rok.

„Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową” – wyjaśnia Henicz.

Rok 2016 był kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała w sprzedaży wyjazdów do: Zjednoczonych Emiratów Arabskich, na Wyspy Zielonego Przylądka, na Kubę, Dominikanę i Zanzibar. Klienci Itaki zdecydowanie chętniej niż w 2015 roku w sezonie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.

Do sukcesów zeszłorocznych firma zalicza też zakup czeskiego biura podróży Čedok. Była to konsekwencją strategii rozwoju touroperatora.

W roku 2016 Itaka otworzyła 15 salonów firmowych, co przy aktualnej liczbie 169 salonów daje największą w Polsce sieć sprzedaży. Itaka współpracuje też z ponad tysiącem agentów, a wypłacone im prowizje w 2016 r. były o 6,6 mln złotych większe niż w 2015 r.

Itaka wprowadziła też aplikację pod nazwą Itaka Wakacje i Hotele. Dzięki niej klienci mogą szybko i wygodnie wyszukiwać i rezerwować oferty biura podróży na smartfonach. Aplikacja pozwala też wynająć samochód czy zarezerwować pojedynczy nocleg w hotelu. Touroperator rozwijał również własny system rezerwacyjny.

Tradycyjnie w minionym roku lider polskiego rynku angażował się w działalność charytatywną.  Kontynuował współpracę z UNICEF-em, Fundacją Mam Marzenie, Fundacją Omeny Mensah i Fundacją Rafiki. Firma propagowała również zdrowy tryb życia sponsorując imprezy sportowe w całej Polsce – podkreśla Henicz.

Na zakończenie podsumowania zeszłego roku wymienia też ponad 20 grupowych wyjazdów studyjnych dla swoich pracowników i współpracowników, mających nie tylko promować ofertę, lecz także przybliżyć specyfikę poszczególnych kierunków i skalę działalności firmy, jednocześnie pełniąc funkcję integracyjną i rozrywkową.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemcy kupią największe czeskie biuro podróży?

Jak nieoficjalnie się dowiadujemy, niemiecki DER Touristik zamierza kupić czeską grupę turystyczną Fischer, największego ...

Drastyczny spadek liczby turystów w Hiszpanii. Tak źle nie było od 50 lat

Liczba zagranicznych turystów, którzy odwiedzili Hiszpanię w 2020 roku, spadła o ponad 80 procent, ...

Rosjanie wybierają Turcję, Grecję i Cypr

Co drugi rosyjski turysta planuje spędzić wakacje we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, najczęściej ...

Sierpniowe noclegi mocno podrożały

O 7,56 procent była wyższa niż w tym samym miesiącu rok wcześniej średnia cena ...

Odpoczywaj, Ibis się zajmie twoim Instagramem

„Relax we post” to nowa usługa, którą testuje Ibis w Zurychu i Genewie. Sieć ...

Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria – jak są przygotowane do lata?

Popularne kraje wakacyjne wyzwalają się wreszcie z uścisku pandemii. Trzeba wprawdzie nosić jeszcze w ...