TUI Group: Wszystko idzie zgodnie z planem

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Program zimowy sprzedał się w 97 procentach, a oferta letnia rozeszła się już niemal w połowie – TUI Group wstępnie podsumowuje wyniki pierwszych miesięcy roku obrotowego 2016/2017

Oferta na sezon zimowy została sprzedana w 97 procentach, czyli podobnie jak w zeszłym roku. Zanotowano jednak wzrost obrotów o 9 procent (rok do roku). Liczba klientów zwiększyła się o 5 procent, a średnia cena – o 4 procent. W regionie centralnym, do którego należy także Polska, obrót dla sezonu zimowego był wyższy o 7 procent, liczba klientów – o 3 procent, a średnia cena – o 5 procent. Dobre wyniki zanotowano w segmencie wycieczek do dalekich krajów, które cieszą się szczególnie wysokim zainteresowaniem w Wielkiej Brytanii. Klienci z Wysp rezerwują też chętnie rejsy.

Dużą popularnością wśród turystów korzystających z usług Grupy cieszą się wyjazdy na Wyspy Kanaryjskie, do lądowej części Hiszpanii i na Wyspy Zielonego Przylądka. Dzięki temu udaje się zniwelować spadek liczby rezerwacji do Turcji i Egiptu (co dotyczy przede wszystkim krajów skandynawskich). Pozytywne wyniki koncern zanotował też w segmencie hoteli własnych, zwłaszcza marek RIU i Robinson.

Grupa zadowolona jest również z wyników sprzedaży oferty na nadchodzący sezon letni, która została zarezerwowana do tej pory w 48 procentach. Także tu zanotowano wzrost we wszystkich publikowanych wskaźnikach. Obroty urosły o 9 procent, liczba klientów – o 4 procent, a średnia cena – o 5 procent. Wyniki odpowiadają wcześniejszym założeniom na ten rok.

Podobnie jak dla oferty zimowej, także w przypadku tej letniej spadek zainteresowania wyjazdami do Turcji i Egiptu rekompensowany jest wzrostem liczby rezerwacji w zachodniej części Basenu Morza Śródziemnego i na Karaibach. Najlepiej sprzedają się wakacje w Grecji i Hiszpanii oraz w dalekich krajach.

Firma w dalszym ciągu rozwija działalność hotelową, w planach znajduje się otwarcie nowych obiektów pod markami własnymi grupy w Chorwacji i we Włoszech. Koncern stawia też na hotele dostępne tylko u niego – m.in. na Sardynii, we Włoszech, Chorwacji, Hiszpanii, Grecji i Bułgarii.

Zapowiada również nowości w segmencie rejsów wycieczkowych. W czerwcu tego roku do floty dołączy kolejny statek należący do TUI Cruises – Mein Schiff 6.

– Sezon zimowy sprzedał się zgodnie z oczekiwaniami. Segment hoteli i kurortów oraz rejsy wycieczkowe osiągnęły dobre wyniki finansowe. Na rynkach źródłowych zanotowaliśmy wzrost obrotów – wymienia Friedrich Joussen, prezes TUI Group. Podkreśla, że większość rezerwacji dokonywana jest przez kanały własne koncernu, zarówno stacjonarne jak i internetowe. Zapowiada, że teraz będzie przede wszystkim rozwijał sieć hoteli własnych i ofertę rejsów wycieczkowych. Pieniądze na ten cel grupa zdobyła dzięki sprzedaży marek Hotelbeds Group i Travelopia.

– Możemy potwierdzić naszą wcześniejszą prognozę, że w tym roku osiągniemy 10-procentowy wzrost zysku operacyjnego – zapewnia.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TUI zmienia siedzibę, ale zostaje na Mokotowie

W kwietniu 2020 roku TUI Poland przeniesie swoją siedzibę o kilkaset metrów – z ...

Wizz Air połączy Olsztyn i Oslo

Pierwszy samolot Wizz Aira z lotniska Oslo-Torp 20 maja wyląduje w Olsztynie Przewoźnik zapowiada, ...

Nie ma zgody Komisji Europejskiej na obowiązkowe vouchery

Komisja Europejska nie zgodziła się na wprowadzenie obowiązkowych voucherów dla pasażerów linii lotniczych, o ...

Londyński hotel Ritz na sprzedaż? Może być wart miliard dolarów

Miliard dolarów – za tyle obecni właściciele są skłonni sprzedać słynny londyński hotel Ritz ...

W Niemczech sprzedaż „lastów” stanęła

Mundial, a może świetna przedsprzedaż oferty letniej – powody, dla których w Niemczech sprzedaż ...

MSiT dofinansuje turystyczne szlaki i marki

Na renowacje szlaków, kampanie społeczne o bezpiecznym wypoczynku i tworzenie nowych marek turystycznych pójdą ...