Travelplanet zrywa umowę z Volare Travel

Materiały promocyjne

Siec agencyjna Travelplanet zerwała umowę z biurem podróży Volare Travel. – Powodem jest złamanie przez touroperatora zasady, że ceny na te same wyjazdy są dla wszystkich sprzedawców takie same – wyjaśnia rzecznik Jarosław Kałucki

– Po analizie oferty biura podróży Volare Travel doszliśmy do wniosku, że ich wycieczki oferowane przez nowego agenta internetowego, Lidl Podróże, są tańsze niż identyczne, sprzedawane u nas – mówi rzecznik Travelplanet Jarosław Kałucki. – Poprosiliśmy touroperatora o wyjaśnienie. Nie zadowoliło nas jego tłumaczenie, że klienci Travelplanet i klienci Lidla Podróże to różni klienci.

Jak dodaje Kałucki to łamie zasadę, że ceny tych samych wyjazdów od tych samych organizatorów powinny być takie same we wszystkich kanałach dystrybucji. Dodatkowo sytuację pogarsza akcja jaką w tym tygodniu prowadzi sieć sklepów Lidl, polegającą na rozdawaniu klientom bonów na wycieczki w wysokości 100 złotych.

– Utrzymanie zasady jednakowego traktowania wszystkich sprzedawców przez biura podróży  jest dla nas priorytetem – podkreśla Kałucki. (Czytaj też: „Zasada Kamieńskiego”).

Volare Travel to nieduży krakowski touroperator, specjalizujący się w organizowaniu wyjazdów do Włoch – głównie narciarskich, ale i letnich. Właściciele biura podróży Jarosław i Magdalena Pydychowie na nasze pytanie o ich stanowisko odpowiedzieli, że wkrótce prześlą je redakcji. Udostępnimy je czytelnikom jak najszybciej.

Przeciwko zgodzie na traktowanie Lidla Podróże przez touroperatorów, którzy zawarli z nim umowy, na szczególnych warunkach, od kilku dni protestują agenci turystyczni. Na czele tego protestu stoi Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych. Za odstępstwo od zasady jednej ceny szczególnie krytykowany jest Rainbow, największy touroperator wśród tych, którzy podjęli współpracę z Lidlem (czytaj: „Agenci kontra Rainbow – poróżnił ich bon Lidla”). Inni to: Prestige Tours z Krakowa, Unique Moments z Wrocławia, Exim Tours z Warszawy. Następny miał być Neckermann Polska, ale firma wstrzymała podpisanie umowy.

Travelplanet również protestuje od początku przeciw nowej sytuacji. – Rainbow, znany wśród agentów z rygorystycznego wręcz pilnowania zasady równej konkurencji zdaje się obecnie działać wbrew własnym standardom i dobrym praktykom – mówił Kałucki po tym, jak w piątek Lidl ogłosił, że rozdaje swoim klientom vouchery na wycieczki. – Będziemy zdecydowanie przypominać naszym partnerom o obopólnych korzyściach płynących ze stosowania jednolitych standardów w relacjach biznesowych.

W przyszłym tygodniu z inicjatywy OSAT ma się odbyć spotkanie w gronie: OSAT, Rainbow, Travelplanet, Wakacje.pl i Polska Izba Turystyki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turyści uciekają z Ischii

W porcie Ischii, na której wczoraj zatrzęsła się ziemia, ustawiła się długa kolejka turystów ...

ULC: Do samolotu tylko z oświadczeniem o stanie zdrowia

Przed terminalem mierzenie temperatury, w samolocie tylko w maseczce na twarzy – tak będą ...

Dominikana – karta turystyczna w cenie podróży

Władze Republiki Dominikańskiej wprowadzają ułatwienie dla turystów: od kwietnia koszt obowiązkowej karty turystycznej będzie ...

Obroty niemieckich agentów wzrosły

O 2,5 procent zwiększyły się w 2018 roku obroty niemieckich agentów w porównaniu z ...

Touroperatorzy i agenci – dylematy korekty VAT

Samo wystawienie faktury korygującej nieprawidłową stawkę podatku nie powinno budzić wątpliwości, ale rysuje się ...

UE: Od lata możliwe podróże bez kwarantanny. Z paszportem szczepień

Tak zwane paszporty szczepień mają ułatwić podróżowanie po Unii Europejskiej już najbliższego lata. Komisja ...