Travelplanet zrywa umowę z Volare Travel

Materiały promocyjne

Siec agencyjna Travelplanet zerwała umowę z biurem podróży Volare Travel. – Powodem jest złamanie przez touroperatora zasady, że ceny na te same wyjazdy są dla wszystkich sprzedawców takie same – wyjaśnia rzecznik Jarosław Kałucki

– Po analizie oferty biura podróży Volare Travel doszliśmy do wniosku, że ich wycieczki oferowane przez nowego agenta internetowego, Lidl Podróże, są tańsze niż identyczne, sprzedawane u nas – mówi rzecznik Travelplanet Jarosław Kałucki. – Poprosiliśmy touroperatora o wyjaśnienie. Nie zadowoliło nas jego tłumaczenie, że klienci Travelplanet i klienci Lidla Podróże to różni klienci.

Jak dodaje Kałucki to łamie zasadę, że ceny tych samych wyjazdów od tych samych organizatorów powinny być takie same we wszystkich kanałach dystrybucji. Dodatkowo sytuację pogarsza akcja jaką w tym tygodniu prowadzi sieć sklepów Lidl, polegającą na rozdawaniu klientom bonów na wycieczki w wysokości 100 złotych.

– Utrzymanie zasady jednakowego traktowania wszystkich sprzedawców przez biura podróży  jest dla nas priorytetem – podkreśla Kałucki. (Czytaj też: „Zasada Kamieńskiego”).

Volare Travel to nieduży krakowski touroperator, specjalizujący się w organizowaniu wyjazdów do Włoch – głównie narciarskich, ale i letnich. Właściciele biura podróży Jarosław i Magdalena Pydychowie na nasze pytanie o ich stanowisko odpowiedzieli, że wkrótce prześlą je redakcji. Udostępnimy je czytelnikom jak najszybciej.

Przeciwko zgodzie na traktowanie Lidla Podróże przez touroperatorów, którzy zawarli z nim umowy, na szczególnych warunkach, od kilku dni protestują agenci turystyczni. Na czele tego protestu stoi Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych. Za odstępstwo od zasady jednej ceny szczególnie krytykowany jest Rainbow, największy touroperator wśród tych, którzy podjęli współpracę z Lidlem (czytaj: „Agenci kontra Rainbow – poróżnił ich bon Lidla”). Inni to: Prestige Tours z Krakowa, Unique Moments z Wrocławia, Exim Tours z Warszawy. Następny miał być Neckermann Polska, ale firma wstrzymała podpisanie umowy.

Travelplanet również protestuje od początku przeciw nowej sytuacji. – Rainbow, znany wśród agentów z rygorystycznego wręcz pilnowania zasady równej konkurencji zdaje się obecnie działać wbrew własnym standardom i dobrym praktykom – mówił Kałucki po tym, jak w piątek Lidl ogłosił, że rozdaje swoim klientom vouchery na wycieczki. – Będziemy zdecydowanie przypominać naszym partnerom o obopólnych korzyściach płynących ze stosowania jednolitych standardów w relacjach biznesowych.

W przyszłym tygodniu z inicjatywy OSAT ma się odbyć spotkanie w gronie: OSAT, Rainbow, Travelplanet, Wakacje.pl i Polska Izba Turystyki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Thomas Cook powróci w czerwcu

Właściciel marki Thomas Cook, chińska firma Fosun, planuje uruchomienie w czerwcu internetowej agencji turystycznej, ...

Travelplanet: 50 procent Wielkanocy więcej

Na Wyspy Kanaryjskie, do Egiptu lub na włoskie stoki narciarskie najchętniej wyjeżdżają ci klienci ...

Mniej turystów spłynęło Dunajcem

Prawie 267 tysięcy turystów skorzystało podczas letniego sezonu ze spływu przełomem Dunajca w Pieninach. ...

Betlej: Turystyka jest przewidywalna jak pogoda

Jeśli stworzyć dobry model do analizowania sytuacji w turystyce i podstawiać do niego aktualne ...

Las Vegas – Polaków nie ma na liście ofiar

Konsulat RP w Los Angeles nie otrzymał żadnych doniesień, że wśród ofiar zamachu w ...

Bezpiecznie jak w samolocie

Miniony rok zapisał się w dotychczasowej historii awiacji jako najbezpieczniejszy. W pięciu wypadkach pasażerskich ...