Niemieccy touroperatorzy do klientów: Tracimy pracę

Fot. www.aer.coop

Touroperatorzy zrzeszeni w kooperatywie AER wyprodukowali spot, w którym przepełnieni emocjami tłumaczą klientom i politykom swoją trudną sytuację i proszą: nie odwołujcie wyjazdów.

Z inicjatywy prezesa biura podróży America Unlimited, Timo Kohlenberga, kooperatywa AER wyprodukowała spot, w którym mali touroperatorzy mówią, jakie straty ponoszą w związku z kryzysem wywołanym przez koronawirusa. Wymieniają ile rezerwacji musieli w ostatnich dniach odwołać i ilu pracowników każdy z nich będzie musiał zwolnić. Proszą klientów, by przyjmowali vouchery na poczet kolejnych podróży i nie żądali zawrotu pieniędzy. Motto kampanii brzmi „Zadbajmy, byśmy jutro mogli jeszcze podróżować”.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy: Vouchery zamiast pieniędzy to jednak zły pomysł

Apel skierowany jest do klientów i polityków. Tych ostatnich przedsiębiorcy proszą o wprowadzenie do prawa voucherów, które będą wydawane zamiast pieniędzy za niezrealizowane wycieczki, o pakiet pomocowy, który zabezpieczy finansowo średniej wielkości touroperatorów lub o przejęcie przez państwo kosztów wynagrodzenia, bo firmy dużo teraz pracują, ale nie mają żadnych przychodów. Skrócenie wymiaru zatrudnienia nie jest w tym wypadku rozwiązaniem.

W produkcji filmu udział wzięło około 40 członków kooperatywy, wśród nich tacy touroperatorzy jak Diamir Reisen, Natucate, Kiwi Tours, America Unlimited, Troll Touristik, Pferdesafari, Ikarus Tours, Marienkäfer Reisen Berlin, ID Reisewelt, Wirodive i inni. Każdy z nich zatrudnia od kilku do kilkudziesięciu pracowników.

ZOBACZ TAKŻE: Niemcy już z pakietem osłonowym dla firm

W ostatnich dniach biura te musiały odwołać od kilkudziesięciu do ponad tysiąca wyjazdów. Jak podsumowuje Kohlenberg, w Niemczech zagrożonych jest 2,9 miliona miejsc pracy, które mają rocznie 213 miliardów euro obrotu. Do kooperatywy należy ponad tysiąc członków, z czego ponad 30 procent to touroperatorzy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przedsiębiorcy z Chanii: plaże powinny być płatne

10 euro miałby kosztować bilet wstępu na plaże Balos i Elafonisi w zachodniej części ...

Motel One – stała cena, różne wnętrza

Położenie w centrach miast, stała cena, wysmakowany wystrój i gin na 350 sposobów – ...

KLM poleci do Bombaju

Jesienią startuje bezpośrednie połączenie KLM na trasie Amsterdam – Bombaj. W efekcie KLM wspólnie ...

Rosja nieprzygotowana na przyjazd kibiców

Rosja nie jest przygotowana na przyjęcie kibiców piłkarskich mistrzostw świata – uważa szefowa Stowarzyszenia ...

Lufthansa i Austrian mają płatny internet na europejskich trasach

Lufthansa i Austrian Airlines oferują „od teraz” dostęp do Internetu na pokładach swoich samolotów, ...

Bidroom ma nowego dyrektora ds. technologii

Nad cyfrowym rozwojem platformy do rezerwacji noclegów w hotelach czuwać będzie Maurizio Tripi, ekspert ...