Novaturas – w czasach pandemii wyniki spadają

Fot. materiały promocyjne

Pod koniec lutego spółka zawiesiła loty do włoskich ośrodków narciarskich, a w marcu wszystkie pozostałe wyjazdy. W tej sytuacji przychody spadły o 18,9 procent, a rentowność o 28,8 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – podaje Novaturas.

Litewskie biuro podróży notowane na giełdach w Warszawie i Wilnie informuje, że w związku z zamknięciem granic 1,164 mln euro kosztowały ją „niezrealizowany zysk” i „loty powrotne”. Koszty te zostały częściowo zrekompensowane obniżką kosztów operacyjnych: w pierwszym kwartale wyniosły one 1,6 mln euro i były o 22 procent niższe niż w 2019 roku.

– Aby poradzić sobie z tą sytuacją, wdrożyliśmy ścisłą kontrolę kosztów zawiesiliśmy projekty inwestycyjne, jeszcze bardziej skoncentrowaliśmy się na efektywności operacyjnej, wynegocjowaliśmy z zagranicznymi partnerami i dostawcami bardziej elastyczne stawki, dokonaliśmy przeglądu zobowiązań i zamierzamy skorzystać z pomocy państwa – mówi cytowana w komunikacie touroperatora dyrektor generalna Grupy Novaturas Audronė Keinytė.

W pierwszym kwartale tego roku najpopularniejszym miejscem wypoczynku były kurorty egipskie i Teneryfa. Wyjazdy na narty stanowiły 12,1 procent. Zanim pandemia zamknęła granice krajów na całym świecie, popyt na wyjazdy do odległych egzotycznych celów podróży wzrósł o 1,4 procent.

Udział poszczególnych kanałów sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r. kształtował się podobnie jak w poprzednich okresach – biura podróży odpowiadały za 70,5 procent sprzedaży (o 1 procent mniej niż rok wcześniej). Sprzedaż online i przez własne biura stanowiła 15,1 procent wobec 12,8 procent w pierwszym kwartale 2019 r. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. strony internetowe spółki odwiedziło 1,15 mln unikalnych użytkowników, czyli o 6 procent więcej niż w 2019 r.

Novaturas, „aby zaoferować klientom najlepsze warunki przełożenia planów wakacyjnych”, wyjątkowo wcześnie uruchomił sprzedaż oferty na sezon zimowy 2020,2021 i letni 2021.

– Wydaje się, że z kryzysu będziemy wychodzić etapami. Zdajemy sobie sprawę, że zmienią się nawyki związane z podróżowaniem, zwiększą się wymagania dotyczące bezpieczeństwa podróżnych, zakwaterowania i usług transportowych, a także zmienią się nawyki związane z planowaniem podróży. Dlatego też przygotowujemy się do ponownego rozwinięcia skrzydeł, gdy tylko skończy się okres ograniczeń – zapewnia Keinytė.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Grecki rząd zamknął czasowo hotele

Od 15 marca do 30 kwietnia hotele w Grecji, które działają sezonowo, pozostaną zamknięte. ...

Łotwa i Estonia otwarte dla Polaków

Polacy, którzy udadzą się na Łotwę i do Estonii, nie muszą poddawać się dwutygodniowej ...

Thomas Cook zadowolony ze sprzedaży lata

O 10 procent – rok do roku – wzrosły rezerwacje oferty letniej u Thomasa ...

Hotele droższe w październiku o ponad 8 procent

Średnia cena pokoju w październiku zeszłego roku wyniosła 257,82 złotego i była o 8,38 ...

Porównywarki cen muszą informować o prowizji

Portale porównujące ceny tych samych usług i towarów od różnych sprzedawców muszą informować, że ...

Troje narciarzy zginęło w lawinie w Alpach

Troje narciarzy wysokogórskich zginęło wskutek zejścia lawiny w rejonie szczytu Albaron (3638 m n.p.m.) ...