Novaturas – w czasach pandemii wyniki spadają

Fot. materiały promocyjne

Pod koniec lutego spółka zawiesiła loty do włoskich ośrodków narciarskich, a w marcu wszystkie pozostałe wyjazdy. W tej sytuacji przychody spadły o 18,9 procent, a rentowność o 28,8 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku – podaje Novaturas.

Litewskie biuro podróży notowane na giełdach w Warszawie i Wilnie informuje, że w związku z zamknięciem granic 1,164 mln euro kosztowały ją „niezrealizowany zysk” i „loty powrotne”. Koszty te zostały częściowo zrekompensowane obniżką kosztów operacyjnych: w pierwszym kwartale wyniosły one 1,6 mln euro i były o 22 procent niższe niż w 2019 roku.

– Aby poradzić sobie z tą sytuacją, wdrożyliśmy ścisłą kontrolę kosztów zawiesiliśmy projekty inwestycyjne, jeszcze bardziej skoncentrowaliśmy się na efektywności operacyjnej, wynegocjowaliśmy z zagranicznymi partnerami i dostawcami bardziej elastyczne stawki, dokonaliśmy przeglądu zobowiązań i zamierzamy skorzystać z pomocy państwa – mówi cytowana w komunikacie touroperatora dyrektor generalna Grupy Novaturas Audronė Keinytė.

W pierwszym kwartale tego roku najpopularniejszym miejscem wypoczynku były kurorty egipskie i Teneryfa. Wyjazdy na narty stanowiły 12,1 procent. Zanim pandemia zamknęła granice krajów na całym świecie, popyt na wyjazdy do odległych egzotycznych celów podróży wzrósł o 1,4 procent.

Udział poszczególnych kanałów sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r. kształtował się podobnie jak w poprzednich okresach – biura podróży odpowiadały za 70,5 procent sprzedaży (o 1 procent mniej niż rok wcześniej). Sprzedaż online i przez własne biura stanowiła 15,1 procent wobec 12,8 procent w pierwszym kwartale 2019 r. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. strony internetowe spółki odwiedziło 1,15 mln unikalnych użytkowników, czyli o 6 procent więcej niż w 2019 r.

Novaturas, „aby zaoferować klientom najlepsze warunki przełożenia planów wakacyjnych”, wyjątkowo wcześnie uruchomił sprzedaż oferty na sezon zimowy 2020,2021 i letni 2021.

– Wydaje się, że z kryzysu będziemy wychodzić etapami. Zdajemy sobie sprawę, że zmienią się nawyki związane z podróżowaniem, zwiększą się wymagania dotyczące bezpieczeństwa podróżnych, zakwaterowania i usług transportowych, a także zmienią się nawyki związane z planowaniem podróży. Dlatego też przygotowujemy się do ponownego rozwinięcia skrzydeł, gdy tylko skończy się okres ograniczeń – zapewnia Keinytė.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Thomas Cook chce więcej zarabiać na hotelach

Trzysta własnych obiektów i ponad 30-procentowy udział w obrotach – to cel, który w ...

Dekalog bezpiecznego turysty. POT radzi, jak podróżować

Podróżuj tylko kiedy jesteś zdrowy, najlepiej w gronie bliskich, pamiętaj, że restauracje są jeszcze ...

Polska turystyka sekunda po sekundzie

W ciągu 10 wakacyjnych tygodni wyjechało prawie 60 procent Polaków. Średnio wydali na urlopie ...

Świetliste ćmy opanowały wenecki karnawał

Tysiące ludzi w Wenecji obserwowały paradę oświetlonych i udekorowanych łodzi, która zainaugurowała tegoroczny karnawał. ...

TUI przeprasza za błędny opis hotelu

TUI reklamował jeden z hoteli na Dominikanie jako „zupełnie nowy”. W rzeczywistości chodziło o ...

Lotnisko Katowice chce terminalu dla 7 milionów pasażerów

Lotnisko w Katowicach przygotowuje rozbudowę i przebudowę terminalu B, swojego głównego obiektu W ten ...